Dit is zo'n beetje de eerste opdracht die ik niet zo goed doordacht vind als ik eerlijk ben. Natuurlijk is het leuke tv om kandidaten bizarre opdrachten te zien uitvoeren, maar ik miste de echte dubbele laag. Dat bleek het duidelijkste bij Eline. In haar eigen opdracht verdiende ze geen geld, waardoor er voor de groep ook niets meer te winnen viel (en het voor de mol dus ook niet meer uitmaakte of ze wel of niet ontmaskerd zou worden). Je had meer spanning gehad als de groep toch nog op de een of andere manier geld had kunnen verdienen met Eline's ontmaskering. Sowieso vond ik het raar dat Eline een door de productie verzonnen leugen moest vertellen in plaats van een eigen leugen. Zo maakte ze echt veel minder kans op die pasvragen dan de rest (een consequentie die haar volgens mij pas duidelijk werd toen ze koos voor het liegen).
Over dat pannenkoeken-meppen, dat is een typisch carnavalsspelletje (dat ik laatst bij een vereniging bij mij in de buurt nog gezien heb). Zo bizar is het dus ook weer niet.
Ik denk trouwens dat de challenges deels door de kandidaten zelf verzonnen zijn (bijvoorbeeld iets dat ze in hun vragenlijst hebben opgeschreven). Dat crowdsurfen lijkt me echt iets dat op de bucketlist van Davey zou staan, raadsels oplossen past goed bij politie-inspecteur Eline etc. Wellicht heeft Annelies als bizarste ding ooit weleens met pannenkoeken gemept, het zou zomaar kunnen.