Auteur Topic: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?  (gelezen 15879 keer)

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Aflevering 7: opdracht 3 - Waar of niet?
« Reactie #40 Gepost op: 22-03-2017, 10:33:56 »
Ik vond het raar dat Eline zo teleurgesteld was dat haar leugen niet geloofd werd. Ze weet toch dat er een mol tussenzit? Misschien dacht ze er niet bij na dat de mol over de activiteiten ingelicht zou kunnen zijn.

De Mol staat in deze opdracht aan de kant van de kandidaat op de verhoorstoel. Met Eline haar opdracht stond er geen geld op het spel, hij was immers mislukt, dus kon Annelies hier de welwillende kandidaat spelen en Eline "betrappen". Kan zijn dat Eline daar boos om was, maar volgens mij was ze gewoon boos op zichzelf dat ze het niet beter deed.
Bij haar was ik als enige zeker over of ze de waarheid sprak of niet, ik zag veel "tells" dat ze loog.

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 22-03-2017, 12:21:27 »
Wat is dat donkere op (of achter) dat glas? Een sticker van een molletje? :: oink:: voor een vlieg is het te groot.

Goed gezien! Dat is een molletje!

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 22-03-2017, 12:30:45 »
Goed gezien! Dat is een molletje!

Een molleke die vliegkes doodmept  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #43 Gepost op: 22-03-2017, 12:54:04 »

In deze screenshot lijkt het een stikker van een mannetje die op de kop is geplakt. Dezelfde als op de deur, maar dan wat graden gedraaid? Hoewel hij niet precies hetzelfde is... toch wat vormlozer dan de versie op de deur  ::vergroot::

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 22-03-2017, 13:00:32 »
Ik heb het gedraaid en er in geplakt

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 22-03-2017, 13:08:42 »
Dit is zo'n beetje de eerste opdracht die ik niet zo goed doordacht vind als ik eerlijk ben. Natuurlijk is het leuke tv om kandidaten bizarre opdrachten te zien uitvoeren, maar ik miste de echte dubbele laag. Dat bleek het duidelijkste bij Eline. In haar eigen opdracht verdiende ze geen geld, waardoor er voor de groep ook niets meer te winnen viel (en het voor de mol dus ook niet meer uitmaakte of ze wel of niet ontmaskerd zou worden). Je had meer spanning gehad als de groep toch nog op de een of andere manier geld had kunnen verdienen met Eline's ontmaskering. Sowieso vond ik het raar dat Eline een door de productie verzonnen leugen moest vertellen in plaats van een eigen leugen. Zo maakte ze echt veel minder kans op die pasvragen dan de rest (een consequentie die haar volgens mij pas duidelijk werd toen ze koos voor het liegen).

Over dat pannenkoeken-meppen, dat is een typisch carnavalsspelletje (dat ik laatst bij een vereniging bij mij in de buurt nog gezien heb). Zo bizar is het dus ook weer niet.

Ik denk trouwens dat de challenges deels door de kandidaten zelf verzonnen zijn (bijvoorbeeld iets dat ze in hun vragenlijst hebben opgeschreven). Dat crowdsurfen lijkt me echt iets dat op de bucketlist van Davey zou staan, raadsels oplossen past goed bij politie-inspecteur Eline etc. Wellicht heeft Annelies als bizarste ding ooit weleens met pannenkoeken gemept, het zou zomaar kunnen.

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 22-03-2017, 13:08:50 »
Thanks mOlmuis! Lijkt me gewoon dezelfde sticker toch?
En geen molplaatje namens de makers..

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 22-03-2017, 13:18:07 »
Thanks mOlmuis! Lijkt me gewoon dezelfde sticker toch?
En geen molplaatje namens de makers..

Lijken wat op toilet stickers, mannetje/vrouwtje Nat.

@ Toch heel goed opgemerkt good-riddance  ::ok::

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 22-03-2017, 13:22:47 »
Ik denk trouwens dat de challenges deels door de kandidaten zelf verzonnen zijn (bijvoorbeeld iets dat ze in hun vragenlijst hebben opgeschreven). Dat crowdsurfen lijkt me echt iets dat op de bucketlist van Davey zou staan, raadsels oplossen past goed bij politie-inspecteur Eline etc. Wellicht heeft Annelies als bizarste ding ooit weleens met pannenkoeken gemept, het zou zomaar kunnen.

Ja, dat zou zo maar kunnen. Davey was ook blij dat ie mocht crowdsurfen alsof het idd een bucketlist dingetje voor hem was. Bij Eline had ik eerder iets met lasers + spiegels verwacht (zeg maar zoals in Jordanië of Canada bij WIDM) die dan een kluis zouden openen waar de QR code in stond gescand voor geld. Kan me niet indenken dat Eline heeft geantwoord als bucketlist dingetje: het via spiegelen leesbaar scannen van een QR code namelijk. Evenmin dat Annelies whack-a-fly-with-a-pancake ipv whack-a-mole zou opperen als bucketlist ding :P Maar het kan.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 22-03-2017, 13:27:43 »
Lijken wat op toilet stickers, mannetje/vrouwtje Nat.

KLOPT!  ::ok:: Zou goed kunnen

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 22-03-2017, 13:36:46 »
Dit is het hotel in kwestie:
https://12decadeshotel.co.za/the-rooms/

Je kan de kamers die gebruikt werden ook terugvinden daar.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 22-03-2017, 13:49:02 »
Eline is monitrice bij Out of Limits. Deze hebben ook escaperooms.
Zoiets is typisch iets escaperoom-achtig.
klaar voor de strijd

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 22-03-2017, 14:08:21 »
Daar zijn die poppetjes

::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 14:17:22 door m0lmuis »

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 22-03-2017, 17:31:46 »
Ik heb het gedraaid en er in geplakt

Ik vind het wel een hint, lijkt echt op een molsvorm vanachter Annelies, dat zal niet toevallig zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2017, 17:40:06 door Run »

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 22-03-2017, 19:40:25 »

Ik zit niet op Annelies, maar ze ziet er hier wel uit als een molletje dat door de molshoop naar boven kruipt ;-)

Offline Nat007

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 22-03-2017, 21:06:22 »
Te gek gevonden weer, de nieuwe continuatie van de rood hints  ::ok::
Blijf keihard hopen op Davey!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #56 Gepost op: 22-03-2017, 22:19:18 »
Allemaal toeval. ::jaja::

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 22-03-2017, 22:24:06 »
Ik blijf bij Lego 6008 - museuminbraak - wie deed de rode laser afgaan? Eline.  ::hypocriet::

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #58 Gepost op: 22-03-2017, 22:27:33 »
Ik blijf bij Lego 6008 - museuminbraak - wie deed de rode laser afgaan? Eline.  ::hypocriet::

Dit is nog wel echt zo'n reden dat ik te toevallig vind om toevallig te zijn. Een verwijzing naar de museumproef en tegelijkertijd een verwijzing naar de politie. Wie was er ookalweer politie inspecteur?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #59 Gepost op: 23-03-2017, 00:00:54 »
Was Davey niet telkens de laatste die moest oordelen in waarheid of leugen?
Anders wel de ideale positie als mol.
Kiezen de eerste twee voor een verschillend antwoord, dan beslis jij over of er geld wordt verdiend of niet.
Kiezen ze hetzelfde maakt het niet uit.
#HetIsTochWaarZeker!?