Supermooie aflevering.
Fijn hoeveel inzicht werd gegeven hoe iedereen het spel heeft gespeeld, en dan vooral Davey. Laat voor mij ook zien dat het niet zo belangrijk is of de mol wel of niet ontmaskerd wordt, want zelfs met de mol ontmaskerd kan je toch het spel blijven spelen. Het bleef voor Davey en Annelies spannend en dat ze niet wisten wat wel of niet gemold werd. Zoals met die leugens, dat Eline weet dat Davey het weet, en daar dan juist mee speelt. Is voor mij interessanter dan hoeveel mensen weten wie de mol is.
En vooral leuk om te zien dat iedereen het spel écht speelt. Als je dat vergelijkt met de Nederlandse versie, waar het soms lijkt alsof de helft niet eens weet hoe het spel werkt. Zowel Davey als Annelies die echt door slim te spelen verder zijn gekomen.
Verder leuk om te zien hoe de groepsdynamiek is. Wat er met het prijzengeld gedaan wordt spreekt natuurlijk boekdelen. Dat maakt het ook leuker om naar te kijken en beter invoelbaar hoe bijzonder het voor de kandidaten en mol moet zijn geweest. Ik werd er wel echt door geraakt in ieder geval, gebeurt ook niet altijd.
Het enige jammere vind ik dat Davey wel een voordeel heeft gekregen door meteen bij Eline in de auto gezet te worden, de eerste opdracht. De eerste indruk telt toch het zwaarst meestal. Maar is natuurlijk makkelijk praten achteraf. Is misschien ook wel zo bedacht door de productie omdat Davey de leukste kandidaat was, dat ze die er lang in wilde laten.