Poll

Wie is de volgende afvaller?

Jan Versteegh
4 (3.1%)
Olcay Gulsen
3 (2.3%)
Ruben Hein
91 (70.5%)
Simone Weimans
25 (19.4%)
Niemand
6 (4.7%)

Totaal aantal stemmen: 129

Auteur Topic: Wie is de volgende afvaller?  (gelezen 87307 keer)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #160 Gepost op: 14-01-2018, 21:36:04 »
Op 27:25 zien we een shot van een rode toneelkijker met een telefoon ernaast met het tijdstip 18:33. Op tijdstip 18:33 in de aflevering zien we Bella bijna vol in de camera kijken. Bella afvaller?



op 18:33 zie ik niet Bella, dat shot op je foto zie ik op 18:49

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #161 Gepost op: 14-01-2018, 21:48:17 »
Dat zal er dan vanaf hangen of je de aflevering online kijkt of gedownload hebt, denk ik? Welke moet ik dan aanhouden? Ik heb nu de gedownloade HD-versie gebruikt uit het Downloads-topic.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #162 Gepost op: 14-01-2018, 21:55:17 »
Dat zal er dan vanaf hangen of je de aflevering online kijkt of gedownload hebt, denk ik? Welke moet ik dan aanhouden? Ik heb nu de gedownloade HD-versie gebruikt uit het Downloads-topic.

Als tips in tijdsaanduidingen zitten, moeten die altijd van de officiële bron komen (de avrotros-site dus)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #163 Gepost op: 14-01-2018, 21:57:36 »
Ah okee, dank. Sorry, dan klopt er niet veel van wat ik hiervoor gepost heb. Er staat me iets van bij dat ik hier vorig jaar in het begin ook mee liep te klooien.  :-[
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #164 Gepost op: 15-01-2018, 18:28:41 »
Ik denk dat Bella de volgende afvaller is en wel vanwege de tweet van de mol.

ET TU, BRUTE?

Ik zie veel dezelfde letters en zelfs een dubbele T aan het begin.

De hoofdletters blijven zoals ze zijn.
Na de komma BRUTE? zou het vraagteken voor I kunnen staan: anagram is dan ERUIT
Vanaf de B teruglezend zou er dan Bella kunnen staan, maar dan moeten de T/U vervangen worden door L/A.

Alfabet bij positie 18 optellen: a=1 tm z=26 en a=27 tm z=52
T=L: T=20 + 18 =38 38=L van 2e alfabet)

Vliegtickets Stine/Emilio: 09 en 19
U=A: 19=S en A=19 / 09=I=27 en 27=A van 2e alfabet

Allemaal geïnspireerd door mijn verdenking op Emilio, hoeft natuurlijk allemaal niet zo te zijn.
Ik denk dus dat het mol Emilio is die hier zegt dat Bella er uit gaat volgende keer.
De woordzoeker zal volgende aflevering dan ook komen en daar kwam volgens mij uit: Mol Bella doet heleboel goed.... is dus geen mol.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2018, 18:32:06 door missmolly »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #165 Gepost op: 16-01-2018, 10:19:16 »
Okee, ik heb een 'theorie'. Lachen mag, het is vergezocht. ::tandpastasmiley::

In aflevering 1 zien we het volgende sfeershot voorbij komen van twee bussen, met de nummers 21 en 32 erop.



In deze aflevering zegt Jan op exact 21:00 minuten: "Wie is de mol?"
Op minuut 32:00 zien we Jean-Marc en horen we hem praten. Jean-Marc valt de volgende aflevering af.

In aflevering 2 komen direct achter elkaar de volgende sfeershots voorbij. Een uithangbord in de vorm van een klok en een bord met de nummers 21 (alweer) en 26. In aflevering 2 zegt Emilio op exact 21:00 minuten: "Simone." Wie is de mol - Simone op exact dezelfde tijdstippen in de eerste twee afleveringen? Kan natuurlijk toeval zijn, maar wel opvallend. Op exact 26:00 minuten zien we Ruben, die in de spiegel kijkt voordat hij naar het theater gaat.



Ik ben nu dus erg benieuwd of Ruben zaterdag gaat afvallen. Zo niet, dan kan bovenstaande meteen de prullenbak in. Ik heb echter nog enkele visuele hints gevonden dat Ruben wel eens het haasje kan zijn in de volgende aflevering. We zien wederom enkele sfeershots achter elkaar. De eerste is die van de futuristische concerthal in Rike Park. Ruben is zanger en pianist, dus dit kan heel goed op hem slaan. In het volgende shot zien we een vrouw met een zwaard (beeld van Katlis Deda, beschermvrouwe van Georgië) op hetzelfde concertgebouw uitkijken. Geeft molvrouw de nekslag aan concertman Ruben? Op 8:38 zien we nogmaals een shot van het beeld dat uitkijkt op de concerthal, ditmaal vergezeld door het geluid van donder en bliksem.



Ook verdere sfeershots geven aanwijzingen voor Rubens vertrek. We zien kort achter elkaar shots van een rode auto, een man met een rode regenjas aan en de woorden Rooms Hotel op een gevel. De letters R(uben) en H(ein).



Vergezocht, en kan meteen de prullenbak in als Ruben erin blijft. Maar als hij wel vertrekt, ben ik benieuwd of er meer verwijzingen naar tijdstippen komen, met name naar het getal 21.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #166 Gepost op: 16-01-2018, 11:48:28 »
Vooral dat er 2x op precies 21 "wie is de mol" gezegd wordt kan bijna heen toeval zijn. Mooi gevonden!

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #167 Gepost op: 16-01-2018, 12:29:40 »
Vooral dat er 2x op precies 21 "wie is de mol" gezegd wordt kan bijna heen toeval zijn. Mooi gevonden!

Bedoelt Blip niet dat in afl. 1 op minuut 21 "wie is de mol" wordt gezegd, en in afl. 2 op minuut 21 "Simone"?

Dus niet 2x Wie is de Mol, maar als in vraag-antwoord: Wie is de mol? --> Simone

Ik vind 'm wel heel tof gevonden inderdaad.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #168 Gepost op: 16-01-2018, 13:07:02 »
Dat laatste (Vraag: Wie is de mol? door Jan en antwoord: Simone door Emilio). En het gebeurt in beide gevallen exact op minuut 21:00. Niet één tel eerder of later.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #169 Gepost op: 16-01-2018, 15:13:31 »
Te snel gelezen  ::schaam:: maar ik vind hem nog steeds een mooie verborgen hint. Volgende aflevering maar even in de gaten houden

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #170 Gepost op: 16-01-2018, 15:26:37 »
Damn Blip...jij bent echt een Molhunter!!!  ::oink::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #171 Gepost op: 16-01-2018, 15:45:17 »
Dat zou ik niet willen zeggen, vorig jaar klopten m'n hersenspinsels vaker niet dan wel. Zolang je niet op mijn mol zat, wist je zeker dat je geen punten verloor in de app. ::rofl::

Eerst aflevering 3 maar eens afwachten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #172 Gepost op: 16-01-2018, 16:49:46 »
Ik ga voor Bella. Geel is het nieuwe rood. ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #173 Gepost op: 16-01-2018, 17:09:08 »
Heb de indruk dat bij vooruitblikken iemand weg gelaten wordt die vervolgens afvalt. Jean-Marc was niet te zien in de vooruitblik (hij deed ook niet mee met de opdracht) en viel af. Stine is niet in beeld in vooruitblikken aflevering 3, wellicht valt zij af?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #174 Gepost op: 16-01-2018, 17:15:39 »
Heb de indruk dat bij vooruitblikken iemand weg gelaten wordt die vervolgens afvalt. Jean-Marc was niet te zien in de vooruitblik (hij deed ook niet mee met de opdracht) en viel af. Stine is niet in beeld in vooruitblikken aflevering 3, wellicht valt zij af?

Ik heb ze gevonden.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #175 Gepost op: 16-01-2018, 17:32:11 »
Hmmm, momenteel toch Olcay..
Heeft haar moment of shine al gehad  ::bravo::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline WhereIsMoldo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #176 Gepost op: 16-01-2018, 18:11:14 »
Okee, ik heb een 'theorie'. Lachen mag, het is vergezocht. ::tandpastasmiley::

In aflevering 1 zien we het volgende sfeershot voorbij komen van twee bussen, met de nummers 21 en 32 erop.

----------

Vergezocht, en kan meteen de prullenbak in als Ruben erin blijft. Maar als hij wel vertrekt, ben ik benieuwd of er meer verwijzingen naar tijdstippen komen, met name naar het getal 21.


Dit is wel typisch zo'n ding waar het er heel erg vanaf hang hoe je de aflevering terugkijkt. Ik heb ze zelf opgenomen met mijn decoder van de KPN. Mijn 21:00 is niet precies hetzelfde als de 21:00 van bijvoorbeeld "Uitzending gemist" omdat er nog een deel van het voorgaande programma bij zit. Sterker nog.. Bij aflevering 1 heb ik 4 minuten van het voorgaande programma, bij aflevering 2 maar 2:30 minuten.

Hoe erg ik ook van dit type hint houd, ik denk hierdoor dat deze uiteindelijk toch in de prullenbak gaat belanden. Ondanks dat, vind ik hem erg scherp gevonden ::ok::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #177 Gepost op: 16-01-2018, 23:04:31 »
Ik hoop op Ruben, minst favoriete kandidaat.
🜃

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #178 Gepost op: 16-01-2018, 23:07:34 »
Ik hoop op Ruben, minst favoriete kandidaat.
Ja, wensafvaller

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de volgende afvaller?
« Reactie #179 Gepost op: 16-01-2018, 23:13:51 »
Die ging wel onder Jans nagels zitten he ::rofl::

Wel slim want Jan ging hem daardoor verdenken... beetje dom van Jan. Ik denk nog niet dat zijn rol is uitgespeeld, hij pakt het echt slim aan met spreiden enzo. Ook mijn favoriet helemaal niet maar weg gaat ie vast nog niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)