In het
aflevering 2-topic kwam de volgende vraag voorbij, die me triggerde:
Waarom is er bijna aan het einde bij de dode wesp een reeks social media symbolen in beeld? Weet iemand wat dat betekent?
Omdat je extra materieel/informatie kan krijgen via die kanalen.
Oh maar de plaatsing is dus volledig willekeurig? Heeft niks met die wesp te maken en is geen hint?
In dat geval: sorry voor de spam
Wat ik opvallend vind, is dat het shot vóór de social mediasymbolen die van een web is, en die daarna van een deel van de deelnemersgroep met Simone als focus. Simone presenteerde een radioprogramma over internet (het web) en social media met de naam
Tijdgeest.
Als je goed kijkt, zie je dat de schaduw van de wesp het cijfer 8 vormt. Daarachter volgen de letters ROM. 8ROM = achterom? Dat zou verklaren waarom we tijdens de test meerdere shots zien van kandidaten (Olcay, Bella, Simone) die achterstevoren worden afgespeeld. De shots van het web, de dode wesp met social mediasymbolen en de groep met focus op Simone volgen meteen daarna. Het geknoei met de tijd tijdens de test verwijst dan naar
Tijdgeest. Voor velen zal dit vast weer te ver gezocht zijn, maar dit lijkt mij een hele vette hint naar Simone.
Een hint naar Simone als afvaller, of als mol? Wat mij betreft als mol. We zien tijdens de test nog meer sfeershots langskomen. Als eerste die van een archieflade met de nummers 1631 en 1632 erop, plus de letter M. Als je de afzonderlijke cijfers bij elkaar optelt, krijg je 1+6+3+1+1+6+3+2 =
23. Simone is geboren op
23 november. En de M van mol?
Verder zien we nog enkele shots voorbijkomen van mogelijke letters M. Ook zien we (net als de rotonde in Tbilisi) shots van objecten die grote gelijkenissen vertonen met de leader van het NOS Journaal.
Ik heb me voorgenomen om, in tegenstelling tot vorig jaar, niet teveel waarde te hechten aan multi-interpretabele hints die heel goed helemaal niets kunnen betekenen. Ik hoor dus graag hoe vergezocht dit is, op een schaal van 1 op 10 (11 mag ook).