Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 251264 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #500 Gepost op: 10-02-2018, 22:45:47 »
Ik vond het gesprekje met Ruben erg verdacht. (Niet door het 'ik ben de mol'-gedeelte, lijkt me gewoon een goede grap. Leuk ook;) )
Wat ik verdacht vond is dat zij duidelijk Ruben probeert te overtuigen van het mol-zijn van Stine. Ze gooit een balletje op over die zwarte vrijstelling en het geheel komt wat bedacht over. Daarbij: waarom wil een kandidaat een andere kandidaat zo overtuigen met een mol-verdenking. Dat kan om 3 redenen:

1. Je bondje is erg sterk en je gunt de ander dat ie op de goede mol zit.
2. Je wilt je medekandidaat op het verkeerde spoor zetten. (Dat zou betekenen dat ze Stine zelf juist niet verdenkt.
3. Je bent de mol en wil iemand anders dan jouzelf verdacht maken.

Ik kies 3.
Ik ook. Hoe ze het verwoordde ('Denk je dat zij de Mol is?' 'Nou ja, ik vind dit nu wel heel verdacht worden...') vond ik een typische 'vrijblijvend sterk hinten' op iemand anders dan jezelf als Mol. En dat terwijl de zwarte vrijstelling niet inzetten als er amper jokers in het spel zijn helemaal niet zo vreemd is.
Indien optie 2 is dat vreemd omdat ze Ruben juist als hoofdverdachte heeft.
Qua optie 1 heeft ze helemaal geen bondje met Ruben, maar kan ze altijd nog eerlijk proberen te zijn.
...óf niet!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #501 Gepost op: 11-02-2018, 00:28:54 »
Blijf gewoon lekker in de Simone tunnel, zie geen barstje  ::jaja::
Kijk eens goed naar haar reactie toen Olcay het haar aan deed haar scherm te moeten zien.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #502 Gepost op: 11-02-2018, 00:31:20 »
Kijk eens goed naar haar reactie toen Olcay het haar aan deed haar scherm te moeten zien.

Precies, het overduidelijke ::) en gezucht 'moet dat nou' of 'en bedankt hé'  >:( was van Simone haar gezicht af te lezen. Dit kwam trouwens goed terug in slow motion in Moltalk. Simone is geen actrice maar als ze zoiets weet te spelen alsof het natuurgetrouw is.. ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #503 Gepost op: 11-02-2018, 00:37:21 »
Kijk eens goed naar haar reactie toen Olcay het haar aan deed haar scherm te moeten zien.

Deze reactie kan ik ook spelen, en ik ben ook geen acteur. Bovendien kan de Mol net zo goed balen dat ze haar scherm moet zien, want dat is altijd wel een kritiekpuntje op het acteerspel (zoals de neppe reactie van Milouska toen ze naar de finale ging). Nee hoor, ik zie hierin echt geen reden om uit mijn tunneltje te kruipen.

Haar reactie op haar groene scherm vond ik ook niet niet geacteerd overkomen. Gelijk handen voor het gezicht, hoef je geen reactie te tonen. En binnen een seconde was ze er eigenlijk al wel een beetje cool over dat het groen was.

Molletje!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #504 Gepost op: 11-02-2018, 00:49:44 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 12:57:56 door Daisy, Reden: Spoilertags toegevoegd »
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #505 Gepost op: 11-02-2018, 00:51:45 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat staat ook al in het algemene aflevering topic 'Verlost'.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 12:58:44 door Daisy, Reden: Spoilertags toegevoegd »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #506 Gepost op: 11-02-2018, 00:52:32 »
Dan heb je idd iets gemist hier  ::rofl::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #507 Gepost op: 11-02-2018, 00:54:50 »
Ik was bijna om om vanuit de Stinetunnel hiernaar te verhuizen, maar jullie moeten me nog met 1 ding helpen overtuigen. Ligt het aan mij of verhoogt Simone haar ademhaling heel erg tijdens haar executie-momenten? Hoe verklaren jullie dit vanuit de Simonetunnel?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #508 Gepost op: 11-02-2018, 01:02:45 »
Ik was bijna om om vanuit de Stinetunnel hiernaar te verhuizen, maar jullie moeten me nog met 1 ding helpen overtuigen. Ligt het aan mij of verhoogt Simone haar ademhaling heel erg tijdens haar executie-momenten? Hoe verklaren jullie dit vanuit de Simonetunnel?

Dit idee had ik ook, Simone moet als enige haar scherm te zien krijgen, en vanaf het moment dat je ze ziet zitten en Art gaat z'n praatje beginnen, zie je Simone haar ademhaling als een gek op en neer gaan! Dat was voor mij reden genoeg (ik acteer veel) om Simone af te strepen, anders chapeau Simone!

En verder ; sorry dat ik het bericht dan dubbel gepost heb. Ik weet soms van gekkigheid niet meer waar zo'n hint dan ondervalt qua topic. Of in de hele afl. of in de 'volgende afvaller' of in het topic van Simone zelf etc. hahaha

Maar dan ga ik die even rustig teruglezen :) thnx
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #509 Gepost op: 11-02-2018, 01:06:18 »
Ik was bijna om om vanuit de Stinetunnel hiernaar te verhuizen, maar jullie moeten me nog met 1 ding helpen overtuigen. Ligt het aan mij of verhoogt Simone haar ademhaling heel erg tijdens haar executie-momenten? Hoe verklaren jullie dit vanuit de Simonetunnel?
Heel makkelijk; productie geeft aan; spanning opbouwen Simone!
Behoeft geen Kleinkunstacademie.


* ;) *
Omnia vincit amor

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #510 Gepost op: 11-02-2018, 01:10:02 »
Ja, ademhaling vind ik ook nooit een puntje. Als je niet zenuwachtig bent, kan je nog steeds je ademhaling sneller maken. Omgekeerd is het voor iemand die echt zenuwachtig is moeilijk om een vertraagde ademhaling te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2018, 01:12:54 door Hulpmol »

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #511 Gepost op: 11-02-2018, 01:11:23 »
Zelf sneller ademen is toch niet het hoogste niveau van acteren? En als nieuwslezer of voice-over weet je sowieso wel het een en ander van acteren, hoor.

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #512 Gepost op: 11-02-2018, 01:12:02 »
@Loebas,

En toch ben ik er van overtuigd dat je door te kijken naar reacties (vooral je moment daarvoor kiezen, wanneer dat nuttig is en wanneer niet) heel erg veel kunt zien.

Je kunt die gespannenheid niet zomaar faken, dan had het er anders uitgezien. Tuurlijk ben je als Mol ook gespannen, zelfs bij executies (vaak weet een Mol ook nog niet wie er gaat afvallen, en vindt dat dan ook lastig) maar in dit geval is het alleen Simone zelf, áls zij de Mol zou zijn, zou ze het inderdaad aandikken, maar dit was geen aandikken, dit was me-ga zenuwen, waardoor je ademhaling op een bepaalde manier gaat.

Voor mij persoonlijk daardoor Simone absoluut niet de Mol meer.
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #513 Gepost op: 11-02-2018, 01:13:12 »
Ik zou als Mol ook doodzenuwachtig zijn als ik de énige was van wie het scherm getoond ging worden. Alle ogen op je gericht, je MOET een prestatie neerzetten, geloofwaardig overkomen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #514 Gepost op: 11-02-2018, 01:15:10 »
Ja, ademhaling vind ik ook nooit een puntje. Als je niet zenuwachtig bent, kan je nog steeds je ademhaling sneller maken. Omgekeerd is het voor iemand die echt zenuwachtig is moeilijk om te een vertraagde ademhaling te krijgen.

Ah, je was me voor, maar je hebt hier een goed punt. Zo zoek ik altijd de mol. Mensen zoomen altijd in op spannende momenten om de mol te vinden, zoals executies. Maar dat zijn juist de momenten waarop je goed kan voorbereiden als mol. De Mol is altijd nerveus. Ook als er geen executie is, want er is de constante angst betrapt te worden.

En Simone vind ik iemand die het hele seizoen al een beetje ongemakkelijk aanvoelt. Ze probeert soms wanhopig bij de groep te horen, maar waar Olcay zorgeloos is, is Simone altijd gespannen.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #515 Gepost op: 11-02-2018, 01:16:11 »
@Loebas,

En toch ben ik er van overtuigd dat je door te kijken naar reacties (vooral je moment daarvoor kiezen, wanneer dat nuttig is en wanneer niet) heel erg veel kunt zien.
 

*'k Ga nogmaals in de herhaling!*
Omnia vincit amor

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #516 Gepost op: 11-02-2018, 01:25:38 »
*'k Ga nogmaals in de herhaling!*

Ik snap je niet helemaal denk ik?

Dit is natuurlijk ook voor iedereen anders,
en ik snap dat als je zoiets in een topic vol Simone verdenkers zet,
dat daar fel op gereageerd zal worden haha :P
ieder zo z'n maniertjes en verdenkingen he,
dat maakt Wie is de Mol eerlijk gezegd ook altijd wel te gek :)
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #517 Gepost op: 11-02-2018, 01:36:07 »
Ik snap je niet helemaal denk ik?

Ik ga nogmaals kijken naar de executie bedoel ik daarmee...
naar haar ademhaling etc.


*Notificatie; zij kan vast heel goed omgaan met stress (live) als journalist en presentator vh NOS-journaal, dus het zal me niets verbazen als zij wat extra stress kan aangeven (lees; acteren) bij een executie en hier mee dus kan spelen. Je bent nou eenmaal de Mol, en dit is haar wellicht ingefluisterd door de productie, lees; regie*


Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #518 Gepost op: 11-02-2018, 03:51:12 »
Olcay en Simone rennen naar een kamer. Olcay denkt dat ze Stine nodig hebben om de eerste deur te openen zodat zij de a of b kant kan openen. Simone zegt dan in de biecht dat ze sleutel 87 heeft. Kort daarna suggereert Simone dat het door Stine komt dat deur 87 niet open kan. Verdacht, want omdat die deur niet open is, lopen ze het basis bedrag van 1500 euro voor alle geopende deuren mis. Maar Simone heeft toch zelf sleutel 87 en had de deur zelf kunnen openen, daar was Stine niet voor nodig.

Dat omhoog rollen met haar ogen dat Olcay de vraag fout beantwoord en zij als enige haar scherm zal zien, kan makkelijk geacteerd zijn. Ze kijkt niet ongelukkig maar rolt duidelijk met haar ogen. Daarna zet ze zich er wel erg makkelijk overheen. Als dat Jan was overkomen, had de angst in zijn ogen gestaan denk ik  ;D

Dat zwaarder ademen bij de test zou ik zelf ook doen. Komt in alle gevallen over als stress en makkelijk te faken zonder dat iemand er vraagtekens bij zal zetten, zoals bij een gezichtsuitdrukking zou kunnen.

Vroeg me af of "here's Johny (de Mol)" een hint is. Ze zat immers niet opgesloten in de badkamer en de gangen van het hotel deden ook niet denken aan The Shining.

Zit in elk geval prima in deze tunnel.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #519 Gepost op: 11-02-2018, 13:30:59 »
Ik was bijna om om vanuit de Stinetunnel hiernaar te verhuizen, maar jullie moeten me nog met 1 ding helpen overtuigen. Ligt het aan mij of verhoogt Simone haar ademhaling heel erg tijdens haar executie-momenten? Hoe verklaren jullie dit vanuit de Simonetunnel?

Dit is suggestie, want je hoort ondertussen haar biecht waarin ze zegt dat haar ademhaling versnelt. Daardoor ligt er extra de nadruk op.

Ik vond dit juist typisch molgedrag, en ook gelijk die handen voor het gezicht!