Auteur Topic: [kandidaat] Simone Weimans  (gelezen 251178 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #640 Gepost op: 17-02-2018, 23:18:44 »
Dat past niet echt bij het dagboek van de mol, waar de mol eerder zei midden in de groep te staan en het spel sociaal te spelen. Zie de opmerking van Olcay dat ze Simone na een paar weken nog nauwelijks kent.

Ja, ik ben zo'n gekkie die het Dagboek serieus neemt. :P

Toegegeven, ik neem het dagboek iets minder serieus. Maar je hebt toch niet het idee dat Simone niet lekker in de groep ligt? Ze kan voor haar idee heel sociaal bezig zijn. En zonder bondje kan iedereen gelijkelijk al dan niet bij haar terecht, dus ze staat midden in de groep :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #641 Gepost op: 17-02-2018, 23:38:13 »
Ik ben zeker geen Lightmantm maar Simone haar hartslag tikt minimaal de 180 aan als ze tegenover Art zit en haar scherm afwacht. Kijk eens naar haar hals, het deukje in het midden gaat op en neer als een eierwekker die afloopt.

Als dat gespeeld zenuwachtig is of geoefende hartslagversnelling ::oink::

De Mol zou altijd gespannen zijn voor de test, daar komt het op toneelspel aan tenslotte. Beetje zwaar ademen en je krijgt je hartslag gerust lekker omhoog.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #642 Gepost op: 17-02-2018, 23:38:18 »
Toegegeven, ik neem het dagboek iets minder serieus. Maar je hebt toch niet het idee dat Simone niet lekker in de groep ligt?

Nee, dat zeker niet. Maar het spel sociaal spelen heb ik een ander idee bij ... dan zou daar de nadruk op liggen. Dat zie ik bij Simone niet. Of misschien wil ik het niet zien ... dat kan ook.  ;)  

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #643 Gepost op: 17-02-2018, 23:42:21 »
Ik ben zeker geen Lightmantm  Kijk eens naar haar hals, het deukje in het midden gaat op en neer als een eierwekker die afloopt.

Zo, die bonst inderdaad nogal. Het lijkt me dat je daar een aardige hoeveelheid spanning voor nodig hebt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #644 Gepost op: 17-02-2018, 23:42:31 »
Ik stapte vorige week net op tijd over van de Stine-tunnel naar die van Simone.

Mijn enige twijfel is nog steeds dat als ze de mol is, ze wel enorm goed kan acteren als niet actrice.
Hoe ze buiten de opdrachten haar rol dan speelt, zou ik bijzonder knap vinden, vol lef en bravoure.
En ook hoe ze op spannende momenten zoals de executie reageert.

Ik denk trouwens dat Simone bij de kandidaten nog redelijk uit de schijnwerpers blijft en dan Ruben meer verdacht wordt (en dan niet alleen in de montage), maar dat Jan door zijn bondje met Ruben tot de conclusie kom dat Ruben het toch echt niet is en overstapt naar Simone.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #645 Gepost op: 17-02-2018, 23:49:32 »
Simone heeft communicatiewetenschap gestudeerd. Plus dat ze bij het presenteren van het journaal ten allen tijden zo neutraal mogelijk moet ogen, welk nieuws ze ook brengt. Denk dat ze prima rust kan houden maar ook stress kan opwekken bij zichzelf.

En het is toch ook best griezelig. Ze zal wel vermoeden of weten dat veel van de kandidaten zo niet alleen op aar zitten. En dus op haar zullen letten bij de test. Als Simone een groen scherm krijgt. knikken Olcay en Stine nog naar elkaar dat ze goed zitten. Simone oet dus vol in de schijnwerper de schijn zien op te houden. Zou er zelf ook knap nerveus van worden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #646 Gepost op: 18-02-2018, 00:54:13 »
Goed, na het mij een weg banen uit een ingestorte tunnel is het tijd om hier maar asiel aan te vragen :-[

Hallo allemaal ::zwaai::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #647 Gepost op: 18-02-2018, 01:05:55 »
Goed, na het mij een weg banen uit een ingestorte tunnel is het tijd om hier maar asiel aan te vragen :-[

Hallo allemaal ::zwaai::

Van harte welkom  ::hypocriet::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #648 Gepost op: 18-02-2018, 02:40:51 »
Als je 3 weken lang 24/7 de schijn moet op kunnen houden denk ik niet dat de mol hier nerveuzer zal zijn dan anders. Zodoende sluit ik oprecht nerveus uit.

Dan vraag ik mij juist af waarom ze in dat geval überhaupt haar hartslag bewust zou verhogen. Behalve de oplettende kijker kan niemand dat zien volgens mij. Nervositeit is ook anders te spelen mocht het doel zijn om de kandidaten te misleiden bij de executie.

Ik weet het, ik behoor hier tot een zeer kleine minderheid maar ik neig dan toch echt eerder naar een aanwijzing voor Simone = kandidaat.

:o

Vorige mollen hebben verteld dat zij juist extra nerveus waren voor de test en executie, bang dat je jezelf daar makkelijk kan verraden (ook zonder de afleiding in een opdracht). Patrick Stoof noemde het zelfs nerv wrecking en zei dat hij elke test een hartslag van 200 had. Het maakt het blijkbaar makkelijker voor een mol om stress en opluchting te laten zien, door de werkelijke stress die er is en opluchting als het moment voorbij is. Daarom geloof ik wel dat het een moment van extra stress en spanning is.

Misschien is het ook een soort van meetmomentje hoe goed of hoe slecht de molcacties in de laatste opdrachten voor de test zijn geweest.

Goed, na het mij een weg banen uit een ingestorte tunnel is het tijd om hier maar asiel aan te vragen :-[

Hallo allemaal ::zwaai::

Welkom!  ::zwaai::

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #649 Gepost op: 18-02-2018, 03:43:17 »
Nou was ik de laatste twee afleveringen al geswitcht, Stine was ook lang mijn Mol. Blijkt die gewoon niet zo heel goed in opdrachten te zijn. Ach ja.

Over de titel van de aflevering gesproken. De SW, zeker, maar ik dacht ook meteen toen er gezegd werd dat er gloeilampen ontbraken: die heeft de Mol kapot gegooid. Zoiets. Schijn...werpen. Ik zal het niet per se beschouwen als meer dan een komische gedachte. Maar hee.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #650 Gepost op: 18-02-2018, 10:43:45 »
Mij viel op dat Simone vooraf wist te vertellen dat in de controlekamer de regie over alle spellen gevoerd kan  worden. Nu is dat misschien logisch, maar ze vertelde het zo alsof ze er trots op was dat ze het al wist.  ;D Lijkt me ook verleidelijk; jij weet alles, wat fijn om daarmee te pronken! Maar als mol niet zo handig. Heb ik haar vaker op betrapt. Verder doet ze het erg leuk vind ik, met die bravoure. Vorige seizoenen werd het in de eindfase wel een pijnlijk; de mol was echt buiten de groep gevallen doordat iedereen hem/haar verdacht. Simone blijft zich tussen de groep gooien. Dapper!
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 10:46:48 door Run »

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #651 Gepost op: 18-02-2018, 10:50:21 »
Mij viel op dat Simone vooraf wist te vertellen dat in de controlekamer de regie over alle spellen gevoerd kan  worden. Nu is dat misschien logisch, maar ze vertelde het zo alsof ze er trots op was dat ze het al wist.  ;D Lijkt me ook verleidelijk; jij weet alles, wat fijn om daarmee te pronken! Maar als mol niet zo handig. Heb ik haar vaker op betrapt. Verder doet ze het erg leuk vind ik, met die bravoure. Vorige seizoenen werd het in de eindfase wel een pijnlijk; de mol was echt buiten de groep gevallen doordat iedereen hem/haar verdacht. Simone blijft zich tussen de groep gooien. Dapper!

Nadat Art de uitleg heeft gegeven die wij op tv zijn, krijgen ze vast een gedetailleerdere uitleg. Ik denk dat het 'overlegje' aansluitend op die uitleg heeft plaatsgevonden. Simone heeft daarbij gewoon beter opgelet dan de anderen (en is natuurlijk ook de mol  ;) )

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #652 Gepost op: 18-02-2018, 14:31:43 »
"..... The lady in red is dancing with me, cheek to cheek
There's nobody here, it's just you and me ....."

"..... I've never seen you looking so gorgeous as you did tonight
I've never seen you shine so bright, you were amazing ....."

Twee citaten uit het lied Lady in Red, hoe toepasselijk wil je het hebben? ;D

Volgensmij is dat Simone ''the lady in red'' is een terugkerend iets in het gehele seizoen.

Afl 1. Ron en Loes moeten opzoek naar het rode plein.
Afl 2. Het rode vlak moet groen worden.
Afl 2. Simone draagt rode veters.
Afl 3. De rode auto's moeten de andere auto's insluiten.
Afl 3. Simone pakt het rode min geld.
Afl 3. Bij het paragliden zijn de parachutes rood/geel.
Afl 3. Simone draagt een rode broek tijdens de excecutie.
Afl 4. Simone leidt de groep naar de rode sterren in plaats van de zwarte sterren.
Afl 4. De derde opdracht van de aflevering heet de rode draad.
Afl 4 (eventueel). Bij de niets is wat het lijkt opdracht komt er bij iedereen iets roods in beeld.
Afl 5. Van bovenaf lijkt het circus op het rode NOS logo.
Afl 5. Simone draagt een rood t-shirt.
Afl 5. Tijdens de executie hebben alle schilderijen op de achtergrond een rode tint.
Afl 6. Simone haar auto heeft als enige een rood lint om alles bij elkaar te houden.
Afl 6 (eventueel). Zoals Simone zegt iedereen heeft een groen bord behalve Simone die heeft een rood bord.
Afl 7. Simone heeft weer een rood t-shirt aan in de opdrachten.
Afl 7. Als iemand te laat is met het resetten van de klok dan wordt het scherm rood.
Afl 7. De titel slaat op Simone door de lady in red referentie.
Afl 7. Simone haar biechten zijn in een rood t-shirt.
Afl 7. De trein is deels rood.

Als iemand anders ook nog iets roods heeft gespot voel je vrij om er iets aan toe te voegen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 14:34:04 door Sanmol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #653 Gepost op: 18-02-2018, 14:36:07 »

Als iemand anders ook nog iets roods heeft gespot voel je vrij om er iets aan toe te voegen.


Ron, Bella, Emilio, Loes en Stine hebben nog iets roods gezien. ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #654 Gepost op: 18-02-2018, 14:37:23 »
Ron, Bella, Emilio, Loes en Stine hebben nog iets roods gezien. ;)

::rofl::

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #655 Gepost op: 18-02-2018, 17:35:31 »
Simone zit in de groene wagon! Dat is ook weleens een hint geweest.

Dacht ik ook aan. Ze zal nooit afvallen. En dat omdat...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #656 Gepost op: 18-02-2018, 18:45:27 »
Volgensmij is dat Simone ''the lady in red'' is een terugkerend iets in het gehele seizoen.


rood

In het begin van deze aflevering als Art de introductie doet, zie je een aantal opvallend rode elementen in de achtergrond en er loopt een meisje in een rood t-shirt langs. In het beeld lijken de groenen eruit gefilterd.

Wat me verder is opgevallen is dat Simone niet zo goed toneelspeelde toen Art zei dat er twee dozen verkeerd bezorgd waren. Het lachen kwam haar nader dan het huilen - wel begrijpelijk als je twee dozen uit de trein gemieterd heb - en dat wist ze maar matig te verbergen met haar hand.

Ik zie nu bij de opdracht van de controlroom, dat Simone zegt: 'Simone is gestart, ik loop naar links in het gebouw' en dan loopt ze rechtsaf.

Er zit een mooie hint naar Simone is deze opdracht: de lichtbolletjes vormen het woord NOS in spiegelbeeld.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62652.20
Best een risicovolle opdracht, mocht iemand dit ontdekken! Dus ze doet er alles aan om deze opdracht te dwarsbomen, vindt razendsnel een andere opdracht waar drie mensen op een knop moeten drukken en trekt daar mensen naar toe, om maar weg van de bolletjes te raken want Jan is zo slim, die kan het wel eens oplossen! . Maar ook is 500 te lezen (daarvoor wel lampjes te weinig!) en omdat dat tevens het bedrag is dat verdiend kan worden, was de kans groot dat iedereen dat zou accepteren. Trouwens ook voor NOS waren bolletjes te weinig en grote kans dat Simone er een paar weggewerkt heeft.
Aan het eind zegt Art wel wat de oplossing van de buizenopdracht is, maar niet van de lichtbolletjes. In het nagesprek vraagt Simone meteen wat de andere opdrachten waren: 'Buizen?' en leidt zo de aandacht van de lichtbolletjes opdracht af.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2018, 19:20:19 door Lukie4, Reden: quote ingekort voor leesbaarheid van het forum »

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #657 Gepost op: 18-02-2018, 20:40:59 »
Er zit een mooie hint naar Simone is deze opdracht: de lichtbolletjes vormen het woord NOS in spiegelbeeld.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62652.20
Best een risicovolle opdracht, mocht iemand dit ontdekken! Dus ze doet er alles aan om deze opdracht te dwarsbomen, vindt razendsnel een andere opdracht waar drie mensen op een knop moeten drukken en trekt daar mensen naar toe, om maar weg van de bolletjes te raken want Jan is zo slim, die kan het wel eens oplossen! . Maar ook is 500 te lezen (daarvoor wel lampjes te weinig!) en omdat dat tevens het bedrag is dat verdiend kan worden, was de kans groot dat iedereen dat zou accepteren. Trouwens ook voor NOS waren bolletjes te weinig en grote kans dat Simone er een paar weggewerkt heeft.
Aan het eind zegt Art wel wat de oplossing van de buizenopdracht is, maar niet van de lichtbolletjes. In het nagesprek vraagt Simone meteen wat de andere opdrachten waren: 'Buizen?' en leidt zo de aandacht van de lichtbolletjes opdracht af.

Zoals iemand in het topic van de opdracht al gedeeld heeft hoorde er 500 te staan. Dit kan je ook zien in de sfeerbeelden voor of tijdens de uitleg van art. Toevallig vormt 500 zonder de onderste lijn van de laatste 0 wel NOS in omgekeerde volgorde (niet in spiegelbeeld, dat zou 200 zijn, nu is het spiegelbeeld NOZ  ;) ) maar dat is niet meer dan toeval. Als daar een hint zat, had ze beter de 2 nullen proberen te vormen in plaats van de riskante 5/S van Simole.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 22:40:56 door ajedrez »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #658 Gepost op: 18-02-2018, 21:22:17 »
Ze lachte wel erg hard toen Art zei hoeveel ze hadden kunnen verdienen..
 ::oink::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Simone Weimans
« Reactie #659 Gepost op: 18-02-2018, 21:26:34 »
Er zit een mooie hint naar Simone is deze opdracht: de lichtbolletjes vormen het woord NOS in spiegelbeeld.
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=62652.20

Het is gewoon 500 (euro), het bedrag dat te winnen is met die opdracht.. Zoals je zelf al zegt ook. En daar is geen NOS van te maken  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 21:29:58 door Whiskers »