Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers  (gelezen 58597 keer)

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #180 Gepost op: 11-01-2018, 20:03:02 »
Klopt, ik heb het wat beter bekeken en kom erachter dat Emilio nieuwe batterijen kan gebruiken.  ;D


Opvallend. Dat pleit niet voor hem als Mol, lijkt me. Ik zou denken dat een Mol graag de tijd in de gaten wil kunnen houden gezien de opdracht binnen 2 uur voltooid moest zijn. En ook omdat na elk half uur het beltarief van Art verhoogd zou worden.

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #181 Gepost op: 11-01-2018, 20:18:39 »
Was het vroegah niet zo dat ze aan het begin vh spel zo'n beetje alles moesten inleveren. Ook horloges?
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #182 Gepost op: 11-01-2018, 20:37:18 »
Was het vroegah niet zo dat ze aan het begin vh spel zo'n beetje alles moesten inleveren. Ook horloges?
Of je moet misschien de batterij eruit halen. Ik ben ook gewend een horloge te dragen en het voelt best vreemd als je de hele dag zonder loopt.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #183 Gepost op: 11-01-2018, 20:45:46 »
Dat laatste lijkt me sterk. Als je geen horloge om mag, lijkt me dat je die gewoon afgeeft. Niet de batterij eruit haalt.

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #184 Gepost op: 11-01-2018, 20:50:14 »
Zit wat beelden terug te kijken en kan tot dusver niemand ontdekken die een horloge draagt. Misschien toch dus.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #185 Gepost op: 11-01-2018, 21:00:05 »
Is het niet gewoon zo dat er niets meer moet afgegeven worden? Het programma is toch eerder in een richting geëvolueerd waar de kandidaten zich gewoon als toeristen gedragen en 2 of 3 keer per dag een opdracht doen. Dat is trouwens geen kritiek, want voor mij hoeft het helemaal niet om kandidaten 3 weken op basisvoorzieningen te laten leven.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #186 Gepost op: 11-01-2018, 21:34:19 »
Wat ik het meest curieus vind aan alles is misschien wel dat Stine en Emilio op achterstand begonnen. Zij waren als laatste in de bar, hadden ook al vijf oproepen gemist. Toch is dat het enige duo dat alle locaties heeft bezocht en ook nog op tijd bij de kluis was en die opende. Het duo met de minste tijd (gerekend vanaf de eerste locatie) bereikte het meeste.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #187 Gepost op: 11-01-2018, 21:39:06 »
Wat ik het meest curieus vind aan alles is misschien wel dat Stine en Emilio op achterstand begonnen. Zij waren als laatste in de bar, hadden ook al vijf oproepen gemist. Toch is dat het enige duo dat alle locaties heeft bezocht en ook nog op tijd bij de kluis was en die opende. Het duo met de minste tijd (gerekend vanaf de eerste locatie) bereikte het meeste.

Precies. Bovendien bellen ze 2 keer en delen ze geen informatie met anderen. Eigenlijk hebben ze alles gedaan om zo weinig mogelijk geld te hebben en toch de kluis te hebben zodat niemand schermen moest zien.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #188 Gepost op: 11-01-2018, 22:22:19 »
Citaat
Precies. Bovendien bellen ze 2 keer en delen ze geen informatie met anderen

Erger nog... Loes vraagt expliciet om aanwijzingen te delen en ze weigeren. Wie van beide daar een leidende rol in heeft, staat me zo niet bij? Emilio? Zei die niet dat het plaatsgebonden was? Dat kostte Loes en Ron dus 1000 euro. Loes op haar beurt deelde de info wel met Jan en Jean-Marc en heeft dus blijkbaar niet geloofd dat de aanwijzing plaatsgebonden was.

Blijft over de vraag... Op welke info baseerden Stine/Emilio dat de aanwijzing plaatsgebonden was? Dat is nergens gezegd. Ze kunnen het hebben aangenomen, maar vanuit het oogpunt van een kandidaat was het logischer geweest om te zeggen:

"M18, maar volgens mij geldt dat alleen voor ons."

Maar goed, ook kandidaten doen soms rare dingen...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #189 Gepost op: 11-01-2018, 22:29:12 »
Vanuit het oogpunt van kandidaat is het ook verklaarbaar waarom ze de hint voor de kluis niet willen delen: grotere kans dat de anderen de kluis niet op tijd bereiken en wel de test moeten doen.

Het enige dat ik hier als Mols én onkandidaats zie is dat Emilio als Loes aandringt om wel de hint te geven de telefoon doorgeeft aan Stine die om dezelfde genoemde reden ook de boot afhoudt en ophangt. Dit zou je namelijk kunnen zien als poging van Emilio om de verdachtmaking (want de hint niet doorgeven waardoor er weer voor 1000 euro gebeld moet worden is ook Mols) naar Stine te verschuiven.

Offline littlemindy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #190 Gepost op: 11-01-2018, 22:33:39 »
Het zou ook kunnen dat Emilio wilde zien hoe Stine zou reageren.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #191 Gepost op: 11-01-2018, 22:34:27 »
Citaat
Vanuit het oogpunt van kandidaat is het ook verklaarbaar waarom ze de hint voor de kluis niet willen delen: grotere kans dat de anderen de kluis niet op tijd bereiken en wel de test moeten doen.

Hangt er weer vanaf hoe ver een kandidaat doordenkt. Stel... Ik haal de kluis en jij moet de test maken, maar komt door. Dan zijn we beide door maar heb jij meer info. Ik zou het geloof ik doorgeven om te voorkomen dat een andere kandidaat uit de test meer info haalt dan ik heb. Denk ik.  ???

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #192 Gepost op: 11-01-2018, 22:36:02 »
Vanuit het oogpunt van kandidaat is het ook verklaarbaar waarom ze de hint voor de kluis niet willen delen: grotere kans dat de anderen de kluis niet op tijd bereiken en wel de test moeten doen.

Het enige dat ik hier als Mols én onkandidaats zie is dat Emilio als Loes aandringt om wel de hint te geven de telefoon doorgeeft aan Stine die om dezelfde genoemde reden ook de boot afhoudt en ophangt. Dit zou je namelijk kunnen zien als poging van Emilio om de verdachtmaking (want de hint niet doorgeven waardoor er weer voor 1000 euro gebeld moet worden is ook Mols) naar Stine te verschuiven.

Beiden delen daar uiteraard schuld. Ik kan haast niet begrijpen dat wanneer Art het over coördinaten van een kaart heeft dat je maar 1 kant van de kaart bekijkt en dat je denkt dat M18 iets 'specifiek voor jouw stad is', maar dat je dan wel op de kortste tijd van iedereen door de stad gaat, alle locaties bekijkt en dan nog de kluis bereikt.

Zo afwisselen tussen domme en slimme acties wanneer het je goed uitkomt, dat vertrouw ik niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #193 Gepost op: 11-01-2018, 22:36:07 »
Het zou ook kunnen dat Emilio wilde zien hoe Stine zou reageren.

Dat kan natuurlijk ook. Opvallend is dat ze precies hetzelfde reageert. Wat zou kunnen betekenen dat ze dit overlegd hebben. Als twee kandidaten of met een van hen als Mol die het goed uitkomt om een hint van 1000 euro niet gratis door te geven.

Beiden delen daar uiteraard schuld. Ik kan haast niet begrijpen dat wanneer Art het over coördinaten van een kaart heeft dat je maar 1 kant van de kaart bekijkt en dat je denkt dat M18 iets 'specifiek voor jouw stad is', maar dat je dan wel op de kortste tijd van iedereen door de stad gaat, alle locaties bekijkt en dan nog de kluis bereikt.

Zo afwisselen tussen domme en slimme acties wanneer het je goed uitkomt, dat vertrouw ik niet.

Daarom denk ik dus dat het "specifiek voor de stad" een smoesje is. Van twee kandidaten die voordeel denken te halen uit het niet doorspelen van informatie of van een Mol die wil dat in dit geval Loes ook voor 1000 euro uit de pot Art gaat bellen.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018, 22:40:19 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #194 Gepost op: 11-01-2018, 22:44:55 »
Daarom denk ik dus dat het "specifiek voor de stad" een smoesje is. Van twee kandidaten die voordeel denken te halen uit het niet doorspelen van informatie of van een Mol die wil dat in dit geval Loes ook voor 1000 euro uit de pot Art gaat bellen.

Dat telefoongesprek vindt plaats op een moment dat ze zelf al bij M18 zijn bijna. Ben je dan zo onzeker dat je op die tijd dat kistje niet vindt?

Al bij al zijn Stine en Emilio de grootste schuldigen aan die negatieve pot. Je kan hen zeker de 1000 euro van Loes aanrekenen bovenop hun 1500 euro.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #195 Gepost op: 11-01-2018, 22:48:21 »
Precies, en door het moment van het doorspelen van de telefoon aan Stine kom ik uit bij Emilio als Mol. 8)

Maar één opdracht zegt natuurlijk heel weinig. Alle opties nog maar openhouden. :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #196 Gepost op: 11-01-2018, 22:54:45 »
Precies, en door het moment van het doorspelen van de telefoon aan Stine kom ik uit bij Emilio als Mol. 8)

Maar één opdracht zegt natuurlijk heel weinig. Alle opties nog maar openhouden. :)

Uiteraard. Tunnels zijn voor aflevering 3 ten vroegste. Maar al die andere duo's gaven positieve input voor de opdracht en dan focus ik me automatisch op deze 2. Al is dat natuurlijk ook wat de productie wil. ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #197 Gepost op: 12-01-2018, 00:16:33 »
Nog even over het dat Stine en Emilio geen info willen delen : vanaf het moment dat iedereen beseft dat ze in verschillende steden zijn, zullen ze ook snappen dat ze allemaal hun eigen kluis moeten vinden. Voor een slimme kandidaat lijkt het me nu juist goed geen info meer te delen, je slaat twee vliegen in 1 klap : 1) je maakt jezelf lekker verdacht en 2) des te kleiner de kansen voor de anderen de kluis te vinden des te groter de kans dat er inderdaad kandidaten een test moeten maken en er iemand afvalt. Ik zie geen enkele reden voor kandidaten om elkaar hier nog te gaan helpen?!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #198 Gepost op: 12-01-2018, 00:20:50 »
Nog even over het dat Stine en Emilio geen info willen delen : vanaf het moment dat iedereen beseft dat ze in verschillende steden zijn, zullen ze ook snappen dat ze allemaal hun eigen kluis moeten vinden. Voor een slimme kandidaat lijkt het me nu juist goed geen info meer te delen, je slaat twee vliegen in 1 klap : 1) je maakt jezelf lekker verdacht en 2) des te kleiner de kansen voor de anderen de kluis te vinden des te groter de kans dat er inderdaad kandidaten een test moeten maken en er iemand afvalt. Ik zie geen enkele reden voor kandidaten om elkaar hier nog te gaan helpen?!

Je (1) is correct en ga ik mee akkoord, maar met (2) ga ik niet akkoord. Als je niets zegt, verkleinen of vergroten de kansen niet, want de kandidaten kunnen het ook aan Art vragen. Dus niets zeggen heeft enkel het vervelende gevolg dat je je gesprekspartner dwingt om te betalen voor dezelfde informatie.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 1: Kluis, geld en jokers
« Reactie #199 Gepost op: 12-01-2018, 00:32:40 »
maar met (2) ga ik niet akkoord. Als je niets zegt, verkleinen of vergroten de kansen niet, want de kandidaten kunnen het ook aan Art vragen. Dus niets zeggen heeft enkel het vervelende gevolg dat je je gesprekspartner dwingt om te betalen voor dezelfde informatie.
Wat ook misschien weer handig is om jezelf verdacht in de kijker te spelen, wat mij dan weer de beste tactiek lijkt voor een nepmollenactie. Maar wie weet.