Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen  (gelezen 23776 keer)

Offline Geel scherm

• Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3: Opscheppen
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2018, 13:16:43 »
In deze opdracht zag je vaak het cijfer” 06 voorbij komen. Misschien een tip naar de geboorte datum van de mol ? Bella of Ruben...

Ik vind het een beetje een mislukte 6, alsof het een omgekeerde 9 is, dan staat er 90, wat het geboortejaar is van Bella

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #41 Gepost op: 14-01-2018, 18:03:20 »
Ik ben niet zo goed in plaatjes. Dus doe het even zo. Je ziet de wagens bij de start volgens mij zo verdeeld staan:

Finish vlag    grote gele machine    kleine grijze    kleine groene    grote gele    Startvlag
                   Olcay                       Simone               Loes                 Ruben

kleine rode           kleine grijze    kleine gele      grote gele
                   Stine                       Emilio               Bella                Jan

Klopt dit zo? Dan doen Olcay en Stine of weinig werk, of ze zijn verderop gestart.

Loes heeft zo een goede positie om te mollen, tenzij Ruben en Jan dat compenseren.

Offline Blinker

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 14-01-2018, 18:45:03 »
In deze opdracht zag je vaak het cijfer” 06 voorbij komen. Misschien een tip naar de geboorte datum van de mol ? Bella of Ruben...

Kijk naar het nummerbord CC-180-II

200-180-2= 18

Kijk naar kleur van de Lada
Kijk naar de kleur van het shirt van Simone

Case closed?

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #43 Gepost op: 14-01-2018, 18:48:33 »
Leuke theorie, maar ze gaan niet met valse nummerborden werken, die toevallig hierop uit komen. Bovendien doet Case niet mee dit keer.  ::rofl::

Offline Blinker

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 14-01-2018, 19:11:41 »
Leuke theorie, maar ze gaan niet met valse nummerborden werken, die toevallig hierop uit komen. Bovendien doet Case niet mee dit keer.  ::rofl::

Hoezo moet het nummerbord vals zijn?

En hoezo gaan ze met een auto het aantal meters meten?
Beetje een verhaal apart

Offline rythovius

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 14-01-2018, 19:32:51 »
De mol zit volgens mij in een van de grote machines. In een kleine kan de mol geen invloed uitoefenen. De kleine graaf machientjes staan niet in verhouding met de grote. Daarmee kun je hooguit in de weg gaan staan voor de grote, maar dat is weer gevaarlijk.

Offline Molletje65

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2018, 21:34:34 »
Ik zie in de 06 eigenlijk meer een OG?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 14-01-2018, 23:10:41 »
De mol zit volgens mij in een van de grote machines. In een kleine kan de mol geen invloed uitoefenen. De kleine graaf machientjes staan niet in verhouding met de grote. Daarmee kun je hooguit in de weg gaan staan voor de grote, maar dat is weer gevaarlijk.

Of in een kleine machine.
Je kunt als mol in zo'n klein machientje ongezien een beetje nietsnutten. Bijvoorbeeld voor de lol rondjes rijden! Leuk voor de beelden achteraf ;-)

Offline MolstopperNL

• Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2018, 23:18:27 »
Of in een kleine machine.
Je kunt als mol in zo'n klein machientje ongezien een beetje nietsnutten. Bijvoorbeeld voor de lol rondjes rijden! Leuk voor de beelden achteraf ;-)

In dit kader vind ik Emilio ook verdacht, omdat hij nauwelijks in de montage zat van deze opdracht

Offline themollenator

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2018, 09:37:16 »
De Mol in een graafopdracht?
Niemand graaft beter dan de MOL....
Hier zou je dus kennen verwachten dat de Mol zich duidelijk en positief laat zien.

Jan kon wel heel goed met die grote graafmachine overweg en wilde ook de lead hebben.
Wellicht vooraf training gehad?

Offline Jayq

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2018, 10:58:05 »
De Mol in een graafopdracht?
Niemand graaft beter dan de MOL....
Hier zou je dus kennen verwachten dat de Mol zich duidelijk en positief laat zien.

Jan kon wel heel goed met die grote graafmachine overweg en wilde ook de lead hebben.
Wellicht vooraf training gehad?

Zoals te lezen in het afvallersdagboek van Jean-Marc mocht iedereen oefenen met de machines, nog voordat Art de opdracht uitlegde (op camera). Daarom reageerde Jean-Marc ook meteen dat hij niet mee ging doen, het oefenen was namelijk compleet de mist in gegaan, qua links/rechts en omhoog/omlaag.

Het kan dus ook zijn dat Jan tijdens het oefenen door had, dat hij vrij aardig met zo'n machine overweg kon. En daarop ook maar besloot om het voortouw te nemen. De groep (behalve Ruben) leek het daar ook helemaal mee eens, omdat zij wellicht ook gezien hebben dat het Jan goed afging.

Ik zou er dus niet al te veel achter zoeken, maar het zou wel een mooie hint zijn als Jan de mol is (wat ik niet denk).

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2018, 11:45:55 »
Simone zag je echt een paar keer superrelaxed bezig volgens mij, alsof ze het al jaren deed.

Offline suuuus

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2018, 15:37:18 »
Simone zag je echt een paar keer superrelaxed bezig volgens mij, alsof ze het al jaren deed.

Ja Simone zei toch ook zoiets? Dat ze in haar element was oid?

Offline Blinker

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2018, 15:43:40 »
06 200 180 11

Offline Blip

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2018, 16:15:54 »
Als Olcay gaat plassen, blijft Simone zinloos door de portofoon om haar roepen. Het gesprek gaat als volgt:

Vrouwenstem (kan niet goed horen wie, maar in elk geval niet Olcay): "Kunnen die kleine wagentjes niet beter hier komen helpen?"

Olcay: "Ik plas in m'n broek. Ik moet plassen."

Simone: "Ja. Waar moeten we naartoe komen? Naar jou, Olcay? Olcay, dit is Simone. Olcay, ik hoor je niet."

Ondertussen staat Simone stil en doet ze niets. Terwijl Olcay niet degene was die vroeg of de kleine wagentjes konden komen helpen. Vindt het behoorlijk mollerig dat Simone desondanks zinloos om de plassende Olcay blijft roepen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Milow mol 13

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2018, 16:17:08 »
Ja die cijfers zijn wel verdacht kan je niet met de cijfers een code of geboorte jaar maken ?

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2018, 16:19:08 »
Als Olcay gaat plassen

Dat is zeer waarschijnlijk niet tijdens de opdracht.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2018, 16:21:14 »
Als Olcay gaat plassen, blijft Simone zinloos door de portofoon om haar roepen. Het gesprek gaat als volgt:

Vrouwenstem (kan niet goed horen wie, maar in elk geval niet Olcay): "Kunnen die kleine wagentjes niet beter hier komen helpen?"

Olcay: "Ik plas in m'n broek. Ik moet plassen."

Simone: "Ja. Waar moeten we naartoe komen? Naar jou, Olcay? Olcay, dit is Simone. Olcay, ik hoor je niet."

Ondertussen staat Simone stil en doet ze niets. Terwijl Olcay niet degene was die vroeg of de kleine wagentjes konden komen helpen. Vindt het behoorlijk mollerig dat Simone desondanks zinloos om de plassende Olcay blijft roepen.

Vond ik ook opvallend. Than again, lijkt ze geen enkele stem goed te herkennen. Ze noemt Loes ook Olcay en over de portofoon lijkt ze vaker geen idee te hebben wie ze aan de andere kant spreekt. Ze zal nog niet erg bekend zijn met de stemmen wellicht en dan zegt het weer niets.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2018, 19:15:53 »
06 200 180 11

Ik snap je gedachtengang Blinker. Maar voordat een onschuldige burger wordt lastiggevallen door meerdere molloten... heb je een poging gedaan?
« Laatst bewerkt op: 15-01-2018, 21:19:54 door annebeestje »

Offline Blinker

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2018, 20:41:09 »
Ik snap je gedachtengang Blinker. Maar voordat  een onschuldige burger wordt lastiggevallen door meerdere molliten... heb je een poging gedaan?

Nee haha dat wil ik ook niet op mijn geweten