Dat hangt misschien van de regio af waar je woont. Ik had tot je bericht (ik had er overheen gehoord) nog niemand ooit het een zebra horen noemen. Ik ken dat als een zebrapad (of zoals mijn bekakte vriend zou zeggen voetgangersoversteekplaats;) )
Nou, ook bij het horen van het woord "zebrapad" zouden bij mij meteen alle alarmbellen af zijn gegaan hoor. Bij het woord voetgangsoversteekplaats dan weer niet..
. Wat ik bedoel en wilde benadrukken is dat dit het eerste is wat Ruben zegt, in de opdracht van de allereerste aflevering. Als ik nog even alle "toevalligheden" van deze hint op een rijtje mag zetten:
Het vinden van de zebrahint:
- De bil van de zebra op de muurschildering in de eerste seconden van afl. 4 lijkt erg veel op het mol-logo.
- De zebra heeft bovendien een groene vlek.
- Precies boven "het mol-logo" staan de letters RU uit de afleveringstitel.
- Bij de beeldovergang naar de ontbijttafel verschijnt Ruben precies op de plaats van "het mol-logo", met de letters RU boven zijn hoofd.
De zebra geeft dus een vooruitzicht naar de mol.
Aan de hint gerelateerd:
- Het allereerste dat Ruben zegt in de opdracht van de eerste aflevering is:
Daar is de zebra.
- Bijna alle kandidaten blijken zwart-wit gestreepte kleding bij zich te hebben.
- Ruben heeft aan de ontbijttafel in afl. 4 als enige zijn gestreepte shirt aan, en houdt dat aan tijdens de eerste twee opdrachten.
- Het zwart-wit van de zebra kan staan voor de toetsen van een piano (Ruben is pianist).
Toevallig (?) is afl. 4 ook de aflevering waarin aan de kandidaten gevraagd wordt: "Wil je nu al weten wie de mol is?". Misschien is die vraag dus stiekem ook wel voor de kijker. Volgens de vooruitblik komt er in afl. 5 een opdracht waarbij kandidaten woorden moeten wegstrepen uit een woordpuzzel. Dus we zijn hier denk ik nog niet klaar mee. Of Ruben moest vanavond afvallen.. Dan ben ik de aankomende weken waarschijnlijk niet aanspreekbaar
. We zullen zien hoe dit verder gaat. Hoe dan ook, iedereen veel plezier vanavond!