Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos  (gelezen 32376 keer)

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #100 Gepost op: 4-02-2018, 22:20:39 »
Klopt, dat was kennelijk zo na de bakjesopdracht. Hij verwijst echter naar de vooruitblik naar de aflevering van volgende week  ;)
Hij?  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #101 Gepost op: 4-02-2018, 22:23:06 »
Hij?  ::rofl::
Sorry  ::schaam:: :-[
Ik bedoelde het verder wel goed  :-*

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #102 Gepost op: 4-02-2018, 23:18:28 »
Een manier om de mol te laten weten wat er voor waarde in de enveloppen zit en wie wat krijgt is van te voren af te spreken in welke volgorde Art de enveloppen uitdeelt.

Het valt  op dat hij eerst de € 1000 aan Olcay geeft ( die vervolgens nogal geniepig glundert ;D)Simone kijkt opvallend mee. Daarna de "niets" aan Stine en de envelop met de joker aan Simone. De rest zien we niet in beeld. Vervolgens  mag iedereen in zijn enveloppe kijken en dan valt op dat Simone niet kijkt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #103 Gepost op: 4-02-2018, 23:22:30 »
Een manier om de mol te laten weten wat er voor waarde in de enveloppen zit en wie wat krijgt is van te voren af te spreken in welke volgorde Art de enveloppen uitdeelt.

Het valt  op dat hij eerst de € 1000 aan Olcay geeft ( die vervolgens nogal geniepig glundert ;D)Simone kijkt opvallend mee. Daarna de "niets" aan Stine en de envelop met de joker aan Simone. De rest zien we niet in beeld. Vervolgens  mag iedereen in zijn enveloppe kijken en dan valt op dat Simone niet kijkt.

Die redenering had ik nog niet gelezen. Het is inderdaad best wel opvallend als je er op let. ::ok::

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #104 Gepost op: 4-02-2018, 23:45:06 »
Een manier om de mol te laten weten wat er voor waarde in de enveloppen zit en wie wat krijgt is van te voren af te spreken in welke volgorde Art de enveloppen uitdeelt.

Het valt  op dat hij eerst de € 1000 aan Olcay geeft ( die vervolgens nogal geniepig glundert ;D)Simone kijkt opvallend mee. Daarna de "niets" aan Stine en de envelop met de joker aan Simone. De rest zien we niet in beeld. Vervolgens  mag iedereen in zijn enveloppe kijken en dan valt op dat Simone niet kijkt.

Volgens mij zien we Art nog net in de richting van Jan reiken, na de enveloppe aan Simone.

Dan zou de volgorde zijn:
Olcay - 1000
Stine - niets
Simone - 1 joker
Jan - 2 jokers
Loes - 500

We moeten er ook bij nadenken, dat Art de volgorde moet weten hoe hij ze in de hand heeft en wie wat moet krijgen. Logisch zou zijn: voorste rij links naar rechts, achterste rij links naar rechts. Of in een 'rondje' met de klok mee.
Maar op deze manieren wordt er dus niet uitgedeeld, zit dus misschien wel wat in, dat de volgorde specifiek is. Of in ieder geval de eerste (en laatste) enveloppe met geld.

Edit: posities zijn (vanuit Art)
Olcay - middenvoor
Stine - links voor
Simone - rechts voor
Jan - links achter
Loes - rechts achter
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 23:48:15 door Jayq »

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #105 Gepost op: 5-02-2018, 15:25:07 »
Voor het geval iemand nog twijfelt over dat er niets zat in de envelop van Stine, het extra beeldmateriaal laat zien dat ze het vraagt aan Ruben, waarom zij de lege envelop had? Nu zijn er dus 2 kandidaten die het bestaan van de lege envelop erkennen.
P.s. ze vraagt hem ook direct in de ogen of hij de mol is, voor de mensen die daar met microexpressies iets uit kunnen halen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #106 Gepost op: 5-02-2018, 15:54:34 »
Klik hier voor dat boeiende extra fragment. ::ok::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #107 Gepost op: 5-02-2018, 17:32:10 »
Klik hier voor dat boeiende extra fragment. ::ok::

Merci.

Hij zegt nee, maar knikt (bijna onmerkbaar) ja.
Is dit (wanneer je deze vraag verwacht) in te studeren? Ik bedoel het geven van een 'zogenaamd leugenachtig' antwoord?

Ik denk het wel. Dat bijna onmerkbaar knikken wordt m.i. iets te vaak herhaald.
En ik denk ook dat Stine het door heeft. Maar het zou best kunnen dat Ruben ook dít vooraf heeft ingecalculeerd.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 18:06:06 door Marisa »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #108 Gepost op: 5-02-2018, 17:36:49 »
Mol of niet, het lijkt me verschrikkelijk om tegenover Stine te staan, wetende dat ze heel goed kan lezen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #109 Gepost op: 5-02-2018, 17:37:13 »
Mmmmmm ik vind m interessant. En dan is het niet Stine die ik verdacht vind, maar die ander.....die onderaan mijn lijstje bungelt  ::jaja:: jaaaaa vreselijk om tegenover iemand te staan die van het herkennen van liegen mensen lezen haar beroep heeft gemaakt (onderzoek heeft gedaan).
Meer L

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #110 Gepost op: 5-02-2018, 18:01:40 »
Zoals Ruben het mooi zegt: "Interesting game."  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #111 Gepost op: 5-02-2018, 19:12:54 »
Ben je de Mol?
Ben ik de Mol? Nee.

Een klassieker. De vraag herhalen om tijd te winnen.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #112 Gepost op: 5-02-2018, 20:12:33 »
Dat Ruben 'persoonlijk niet zoveel aan jokers heeft' kun je natuurlijk op twee manieren opvatten. Hij wil niet zeggen dat hij ook jokers zou krijgen, maar hij kan ook de mol zijn en ze daarom niet nodig hebben.

Plus, waarom kijkt hij steeds opzij en niet naar Stine?
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 20:14:47 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #113 Gepost op: 5-02-2018, 20:18:02 »
Dat Ruben 'persoonlijk niet zoveel aan jokers heeft' kun je natuurlijk op twee manieren opvatten. Hij wil niet zeggen dat hij ook jokers zou krijgen, maar hij kan ook de mol zijn en ze daarom niet nodig hebben.

Plus, waarom kijkt hij steeds opzij en niet naar Stine?
Omdat hij ontiegelijk aan het liegen is  ::rofl::

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #114 Gepost op: 5-02-2018, 21:48:36 »
Omdat hij ontiegelijk aan het liegen is  ::rofl::

Eventuele reden dat Ruben niet aan Jan noch aan Stine vertelt dat hij ook jokers zou krijgen als ze binnenkomen: dat maakt hem verdachter als (nep)mol.
Want voor een mol zou het mooi zijn als er jokers binnenkomen (want is geen geld)
Als bekend is dat Ruben er als kandidaat ook baat bij heeft, dan is het weer minder een molactie.

Als mol zou je juist bekend willen hebben dat je een reden hebt om de pot niet te spekken (zoals Stine ook benoemd, was het een grote kans dat fanatieke en snelle Jan als eerste aan zou komen)

Oftewel: voor mij weer een reden om Ruben als kandidaat te zien
(Ik heb hem overigens allang als mol afgeschreven)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 23:10:47 door Thingy »
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #115 Gepost op: 5-02-2018, 22:41:53 »
Het grijze mercedes busje "BA-009-LU"... is daar iets mee? Het is in een aantal tussenshots nogal mysterieus in beeld...

Het vervoert Olcay van punt 1 naar 2 en is een tijdje onvindbaar en nogal sloom, waardoor ze de metro mist en achterop raakt met een hoog geldbedrag.
En hetzelfde busje vervoert later Stine van 3 naar 4 en haalt schijnbaar nogal wat verloren tijd in, waardoor ze nog steeds in de race blijft met een lege envelop

Dat komt de mol allemaal wel heel erg goed uit...
 :-X

« Laatst bewerkt op: 5-02-2018, 22:45:37 door annebeestje »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #116 Gepost op: 5-02-2018, 22:58:58 »
Misschien is de Mol dit jaar een beer:


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #117 Gepost op: 5-02-2018, 23:29:55 »
Misschien is de Mol dit jaar een beer:


::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #118 Gepost op: 6-02-2018, 14:47:28 »
Even serieus: in het dagelijks leven snap ik al niks van mensen die stilstaan op een roltrap, MAAR ALS JE IN EEN RACE ZIT?! ??? ???
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #119 Gepost op: 6-02-2018, 14:58:27 »
Even serieus: in het dagelijks leven snap ik al niks van mensen die stilstaan op een roltrap, MAAR ALS JE IN EEN RACE ZIT?! ??? ???

Als de eerstvolgende metro over 5 minuten gaat kan je net zo goed blijven staan. Ze belanden toch in dezelfde metro. ;D