Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos  (gelezen 32414 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2018, 22:40:47 »
Ik zou als kandidaat ook wel met de lege envelop willen winnen. Je hebt namelijk wel kans dat iemand er met twee jokers vandoor gaat. In deze fase van het spel kan dat echt wel een verschil maken
Stine heeft de zwarte vrijstelling nog..
Ze kan de jokers sowieso elimineren (mits ingezet bij dezelfde test)  ;)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #21 Gepost op: 3-02-2018, 22:42:42 »
Nja oké, maar het inzetten van de ZV blijft een gok. Winnen geeft meer zekerheid

Maar wellicht wel een dekmantel voor een molactie inderdaad. ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 3-02-2018, 22:46:19 door Lama1997 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #22 Gepost op: 3-02-2018, 22:42:55 »
Stine heeft de zwarte vrijstelling nog..
Ze kan de jokers sowieso elimineren (mits ingezet bij dezelfde test)  ;)

Wilde ik ook net typen. Stine kan zich met de niets envelop eigenlijk gewoon heel makkelijk terugtrekken en de zwarte vrijstelling gebruiken. Haar redenering loopt mank.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #23 Gepost op: 3-02-2018, 22:43:44 »
Ik vind Olcay te opzichtig mollen steeds, daarom verdenk ik haar niet echt. Maar: zowel de 750 euro in de auto's en nu de 1.000 euro in "stoelendans" niet binnen brengen? En beiden eigenlijk dubbel, da's 1.500 en 2.000 euro!  ::oink::

Ik sta er precies zo in. Zeker in de eerste afleveringen was ze echt overdreven aan het mollen; ze wil gewoon dat de anderen op haar stemmen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #24 Gepost op: 3-02-2018, 22:55:18 »
Maar toch: het is ook een onorthodoxe manier van mollen. Zo opzichtig dat anderen het niet serieus nemen. Ze wordt ook weinig verdacht door de andere kandidaten volgens mij.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #25 Gepost op: 3-02-2018, 23:00:12 »
Maar toch: het is ook een onorthodoxe manier van mollen. Zo opzichtig dat anderen het niet serieus nemen. Ze wordt ook weinig verdacht door de andere kandidaten volgens mij.
Ik zou het echt fantastisch vinden als Olcay de mol was, ze is mijn wensmol  ::bravo::

En in your face mollen zou ik ook een geweldig gedurfde strategie vinden, ik zou echt willen dat het zo was  ::jaja::

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #26 Gepost op: 3-02-2018, 23:03:54 »
Daarom is ze ook mijn wensmol. Dromen mag, toch?  ;)

Ontopic: Vond het vinden van de 500 euro van Loes wel raar overkomen. Leek alsof ze die 500 euro uit haar zak haalde... Maar ja, ze is niet de mol, dus is het niks.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #27 Gepost op: 3-02-2018, 23:08:28 »
Daarom is ze ook mijn wensmol. Dromen mag, toch?  ;)

Ontopic: Vond het vinden van de 500 euro van Loes wel raar overkomen. Leek alsof ze die 500 euro uit haar zak haalde... Maar ja, ze is niet de mol, dus is het niks.
Ja, dromen is fijn  ::joehoe::

Ze vond die 500 euro op de grond meen ik. Wat wil zeggen dat een mol die heeft laten liggen verwacht ik. Mollenstreek mislukt! ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #28 Gepost op: 3-02-2018, 23:15:50 »
Waarom gaat Stine met niets een auto zoeken?


Om te voorkomen dat medekandidaten jokers in de wacht slepen.
Om te voorkomen dat medekandidaten geld in de wacht slepen.

Nummer 1 is een perfecte kandidatendekmantel voor de mol, nummer 2 is de primaire reden als mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #29 Gepost op: 3-02-2018, 23:18:06 »
Om te voorkomen dat medekandidaten jokers in de wacht slepen.
Om te voorkomen dat medekandidaten geld in de wacht slepen.

Nummer 1 is een perfecte kandidatendekmantel voor de mol, nummer 2 is de primaire reden als mol.
Nummer 1 is een wat geforceerd argument als je nog een zwarte vrijstelling in je bezit hebt...
Vind ik dan  :P

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #30 Gepost op: 3-02-2018, 23:19:40 »
Stine heeft de zwarte vrijstelling nog..
Ze kan de jokers sowieso elimineren (mits ingezet bij dezelfde test)  ;)
Ze kan hem ook nog bewaren voor bijvoorbeeld de halve finale, wanneer er elk jaar een vrijstelling voor de finale te verdienen is.
Ja, ik vind dit ook een gevalletje “molactie goedpraten”, maarja, er wordt dit jaar behoorlijk veel duidelijk gemold.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #31 Gepost op: 3-02-2018, 23:20:20 »
Nummer 1 is een wat geforceerd argument als je nog een zwarte vrijstelling in je bezit hebt...
Vind ik dan  :P

Mja, maar wie weet dat ze een ZV op zak heeft? Jan heeft gezien dat Olcay hem pakte.. heeft ie ook gezien dat Olcay hem aan Stine overhandigde?  ::vergroot:: Nee, die ZV geeft je 0 zekerheid, zelf voorkomen dat er jokers of geld finishen geeft wel zekerheid. De mol zal namelijk niet te horen krijgen van de productie wanneer er door kandidaten een vrijstelling of jokers is ingezet. Dus heb je nooit zekerheid dat als jij de ZV inzet, hier Stine dus, daarmee effectief ook jokers of vrijstelling van tafel speelt. Die ZV is wel vaker loos ingezet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #32 Gepost op: 3-02-2018, 23:22:45 »
Mja, maar wie weet dat ze een ZV op zak heeft? Jan heeft gezien dat Olcay hem pakte.. heeft ie ook gezien dat Olcay hem aan Stine overhandigde?  ::vergroot:: Nee, die ZV geeft je 0 zekerheid, zelf voorkomen dat er jokers of geld finishen geeft wel zekerheid. De mol zal namelijk niet te horen krijgen van de productie wanneer er door kandidaten een vrijstelling of jokers is ingezet. Dus heb je nooit zekerheid dat als jij de ZV inzet, hier Stine dus, daarmee effectief ook jokers of vrijstelling van tafel speelt. Die ZV is wel vaker loos ingezet.
Ho, wacht even  :)
Stine weet dat ze dat ding heeft he? Dus Stine's argumentarie klopt niet...  ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #33 Gepost op: 3-02-2018, 23:24:37 »
Ho, wacht even  :)
Stine weet dat ze dat ding heeft he? Dus Stine's argumentarie klopt niet...  ;)

Ehm, sinds wanneer maakt dat Stine ook maar iets uit? Je hebt kandidatenbiechten en molbiechten hé. ;)
Kan maar zo dat wij nu gezien hebben als kandidaatbiecht in aflevering 10 verder gaat als.. ik wil voorkomen dat anderen jokers binnen halen. [/einde kandidatenbiecht] Niet dat dat mij uitmaakt want ik heb de ZV en zolang er geen geld over de streep komt vind ik het goed [/einde molbiecht]
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #34 Gepost op: 3-02-2018, 23:27:09 »
Ehm, sinds wanneer maakt dat Stine ook maar iets uit? Je hebt kandidatenbiechten en molbiechten hé. ;)
Kan maar zo dat wij nu gezien hebben als kandidaatbiecht in aflevering 10 verder gaat als.. ik wil voorkomen dat anderen jokers binnen halen. [/einde kandidatenbiecht] Niet dat dat mij uitmaakt want ik heb de ZV en zolang er geen geld over de streep komt vind ik het goed [/einde molbiecht]
Ja, dat zeg ik  ::rofl::
Als ze puur kandidaat is klopt haar argumentatie niet  ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #35 Gepost op: 3-02-2018, 23:27:50 »
Ja, dat zeg ik  ::rofl::
Als ze puur kandidaat is klopt haar argumentatie niet  ;D

En dat betwijfel ik dus, dat ze puur kandidaat is. Maar we gaan het zien! :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #36 Gepost op: 3-02-2018, 23:30:58 »
Hé, leuk. Jullie zijn het eens, maar dat blijkt niet zo op het eerste zicht. ;D Past wel in het chaos-topic. ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2018, 23:31:43 »
En dat betwijfel ik dus, dat ze puur kandidaat is. Maar we gaan het zien! :)
Dan zijn we het eens toch?  ::rofl::

Edit: @Hulpmol Klopt, maar Joost schijnt het niet te beseffen. Komisch wel  :P

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #38 Gepost op: 4-02-2018, 00:12:10 »
Ja, dat schoot me ook te binnen. ::rofl::
Was het eerste waar wij aan dachten in de huiskamer.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #39 Gepost op: 4-02-2018, 01:52:52 »
Wat dan weer tegen Olcay pleit is dat ze een paar afleveringen terug wel heel graag penningmeester wilde worden. Als mol weet je dat deze opdracht er ooit aankomt, en dan wil je zonder twijfel in de groep met de enveloppen zitten. Nu had ze mazzel dat Ruben graag penningmeester wilde worden en 3 stemmen op zich kreeg. Wel weer mooi hoe Olcay daar dan weer de 4e stem aan toevoegde. Lastig..