Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos  (gelezen 32405 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #80 Gepost op: 4-02-2018, 20:27:56 »
Mij staat bij dat Stine exact opsomt wat er in de enveloppen zat, terwijl Olcay beweert dat kandidaten het zelfs verdommen om met elkaar te delen wat er in die enveloppen zat. Of Olcay liegt (waarom dan?) en er is wel info gedeeld of Stine had een flinke dosis voorkennis (het waarom laat zich raden). Het kan in ieder geval niet allebei waar zijn.

Offline PelleMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #81 Gepost op: 4-02-2018, 20:35:38 »
Ik zit in de Ruben tunnel. Vandaar mijn volgende redenatie. Hij probeerde expres nu penningmeester te worden. Zodat hij de enveloppen kon verdelen en eventueel later nog met het molgeld kan knoeien.
In het dagboek staat
"Ik geniet het meest als ik in het bijzijn van de anderen ongezien m’n gang kan gaan.
In het circus. In de metro"
Volgens mij is het veel te makkelijk om dan te zeggen, die Ruben is de mol niet. Juist het tegenovergestelde, hij kan natuurlijk goed ongezien door de anderen ook in de metro gezeten hebben. Iemand al op de medepassagiers gelet?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #82 Gepost op: 4-02-2018, 20:41:49 »
Mij staat bij dat Stine exact opsomt wat er in de enveloppen zat, terwijl Olcay beweert dat kandidaten het zelfs verdommen om met elkaar te delen wat er in die enveloppen zat. Of Olcay liegt (waarom dan?) en er is wel info gedeeld of Stine had een flinke dosis voorkennis (het waarom laat zich raden). Het kan in ieder geval niet allebei waar zijn.
Dat kan wel allebei waar zijn  ::jaja::
Stine deelt het wel in de biecht naar de kijkers, maar niet met de anderen. Dan heeft Olcay gewoon gelijk. Opgelost  ;)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #83 Gepost op: 4-02-2018, 20:43:15 »
Hoe kan Stine het biechten als er niets gedeeld is door kandidaten? Anders dan dat ze de Mol is?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #84 Gepost op: 4-02-2018, 20:45:19 »
Misschien is er achteraf wel gedeeld, niet op voorhand. En de biecht is achteraf opgenomen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #85 Gepost op: 4-02-2018, 20:59:28 »
Hoe kan Stine het biechten als er niets gedeeld is door kandidaten? Anders dan dat ze de Mol is?

Het is achteraf besproken wellicht?
Stel Stine is kandidaat. Ze krijgt de envelop met "niets" simpelweg omdat ze normaal gesproken niet 1 van de rapsten is (maakt Ruben ook meteen minder mols). Nu wil Olcay (of anderen) weten wat er in de enveloppen zit om zo een strategie te bepalen. Stine is niet dom, die denkt : als ik dat zeg willen ze dat ik vrijwillig achterblijf. Maar ik wil het risico op jokers tegenover mij in de test zo klein mogelijk houden, dus ik wil gewoon meedoen. En als ik dan eerste wordt maakt me dat flink verdacht, nou helemaal prima!

Het aardige van dit scenario is dat er helemaal niemand gelogen heeft, niet in de biecht en niet tijdens de opdracht  ;)
En we weten nu eenmaal niet hoe het precies zit met die zwarte vrijstelling. Misschien is hij weer terug bij Olcay, bijvoorbeeld omdat Olcay iets ervoor terug wilde dat Stine niet bereid was te geven. Ze leken een bondje te hebben maar daar zie ik eerlijk gezegd weinig meer van. We zien nu eenmaal niet alles dat er gebeurt. Maar ik krijg inmiddels wel de indruk dat de produktie het heel fijn vindt als wij massaal voor Stine gaan...

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #86 Gepost op: 4-02-2018, 21:06:23 »
Het penningsmeestersschap hier overnemen vind ik overigens onmols. Je weet dan zeker dat je beloningen verdeelt over alleen maar kandidaten, als je de Mol zou zijn. Ofwel... Je hebt geen controle. Het zijn kandidaten en je weet dat (Ruben). Het afstaan ervan lijkt me wel mols, zeker als je ziet hoe de stemming verloopt.

Drie mensen steken hun vinger op (waaronder Ruben zelf). Blijven er twee over en Olcay. Daarmee is het gelijk en toch geeft Olcay in haar eentje de doorslag geeft. Je zou ook kunnen zeggen... Als belanghebbende, vragende partij zou de stem van Ruben niet of minder zwaar moeten tellen. Voor Olcay geldt hetzelfde. Toch geeft zij uiteindelijk het eindoordeel terwijl de uitslag gewoon 3-3 was.

Mijn conclusie... Ze moest er vanaf en dit kwam goed uit. Ze moest een envelop hebben om enige invloed te hebben op het moment dat de opdracht begon.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #87 Gepost op: 4-02-2018, 21:12:24 »
Mij staat bij dat Stine exact opsomt wat er in de enveloppen zat, terwijl Olcay beweert dat kandidaten het zelfs verdommen om met elkaar te delen wat er in die enveloppen zat. Of Olcay liegt (waarom dan?) en er is wel info gedeeld of Stine had een flinke dosis voorkennis (het waarom laat zich raden). Het kan in ieder geval niet allebei waar zijn.

Wanneer zegt Olcay dat men de inhoud van de enveloppe niet willen delen?
Tijdens de opdracht of in de biecht?

Als het in de biecht is, is het inderdaad heel tegenstrijdig.

Hoe dan ook is de inhoud van de enveloppen uiteindelijk echt wel gedeeld. Sowieso weet Ruben de inhoud van alle enveloppen, dus is het al niet alleen 'jouw geheim'. Bovendien zal iedereen ook wel willen waarom ze dat toebedeeld hebben gekregen wat Ruben hen heeft toebedeeld.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #88 Gepost op: 4-02-2018, 21:13:04 »
De opdracht zelf:

Jan en Simone: jokers
Loes: 1000
Olcay: 2000
Stine: niets???

Een Mol zal niets of jokers over de finish willen brengen of in ieder geval geen geld.

Dat maakt Loes onverdacht (duh).

Simone en Jan als Mol zouden verder gekomen zijn met jokers? Immers... Geen geld dan! Jokers zijn voor mol niet van belang.

Blijft over... Stine met niets (???). Olcay heel matig met het hoogste bedrag.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #89 Gepost op: 4-02-2018, 21:19:11 »
Het penningsmeestersschap hier overnemen vind ik overigens onmols. Je weet dan zeker dat je beloningen verdeelt over alleen maar kandidaten, als je de Mol zou zijn. Ofwel... Je hebt geen controle. Het zijn kandidaten en je weet dat (Ruben). Het afstaan ervan lijkt me wel mols, zeker als je ziet hoe de stemming verloopt.

Drie mensen steken hun vinger op (waaronder Ruben zelf). Blijven er twee over en Olcay. Daarmee is het gelijk en toch geeft Olcay in haar eentje de doorslag geeft. Je zou ook kunnen zeggen... Als belanghebbende, vragende partij zou de stem van Ruben niet of minder zwaar moeten tellen. Voor Olcay geldt hetzelfde. Toch geeft zij uiteindelijk het eindoordeel terwijl de uitslag gewoon 3-3 was.

Mijn conclusie... Ze moest er vanaf en dit kwam goed uit. Ze moest een envelop hebben om enige invloed te hebben op het moment dat de opdracht begon.
Nou is Olcay mijn wensmol, maar hoe verklaar je dat iedereen aan het rennen en vliegen was en Olcay op haar dooie gemakje rondliep? Tenminste, als ze invloed op het spel wilde hebben? Dan moet je je er wel middenin bevinden...

Nou haakte ze later weer aan, maar vervolgens ziet ze de molauto's kennelijk niet en zegt dan tegen Jan dat ze daar niet zijn. Jan is eigenwijs en blijkt gelijk te hebben: hij vind een molauto waar die volgens Olcay niet is. Hij gaat er vandoor, en zij loopt achterstand op hem en de rest op. Alweer bevindt ze zich niet middenin het spel. Of wilde ze Jan (met Jokers ipv geld) een kans geven Loes en Stine in te halen oid?

Niet vervelend bedoel verder; ikprobeer gewoon je gedachtengang te achterhalen/te begrijpen waar je op doelt. Welke invloed wilde Olcay dan uitoefenen en waar en wanneer? Als ze mol is, is dat m.i. mislukt, tenzij het enige doel was het hoogste geldbedrag (dat had zij namelijk) niet over de finish te brengen. Dat is uitstekend gelukt, dat moet ik toegeven  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 21:23:41 door Whiskers »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #90 Gepost op: 4-02-2018, 21:29:28 »
Loes zegt als ze bij Ruben komt "jammer dat je mij niet de 1000 euro hebt gegeven" (of zoiets, dit is niet de letterlijke bewoording) Het kan natuurlijk dat hier nog in geknipt is en Ruben heeft verteld wat er in de andere enveloppen zat maar ik verwacht dus dat de kandidaten (van Art?) te horen hebben gekregen wat er in de enveloppen zat, voor de stoelendans begon,
 maar niet wie wat heeft gehad.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #91 Gepost op: 4-02-2018, 21:32:33 »
Loes zegt als ze bij Ruben komt "jammer dat je mij niet de 1000 euro hebt gegeven" (of zoiets, dit is niet de letterlijke bewoording) Het kan natuurlijk dat hier nog in geknipt is en Ruben heeft verteld wat er in de andere enveloppen zat maar ik verwacht dus dat de kandidaten (van Art?) te horen hebben gekregen wat er in de enveloppen zat, voor de stoelendans begon,
 maar niet wie wat heeft gehad.
Dat denk ik ook. Daarom kan Stine het ook opnoemen (afgezien of ze wel of niet liegt over haar "niets"), ze zegt immers niet wie wat had. Ze vertelt slechts wat Ruben te verdelen had. Olcay liegt dan niet en Loes weet daarom dat er 1000 euro in het spel was. Lijkt me een sluitende verklaring  ::ok::

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #92 Gepost op: 4-02-2018, 21:33:28 »
Jan was naar mijn mening totaal onmols bezig. Lag aan kop, loopt dan compleet verkeerd en verliest zijn positie met 2 jokers.
Het theeleutje van Stine en Simone op de roltrap vind ik ook totaal niet mols.
Simone die als eerste af is met één joker?  ::ohno::
Stine die constant achter Loes rent en vervolgens niet eerste wordt met een envelop. Zoals montage laat blijken, zitten er niet veel kandidaten op haar. Had als Mol toch wel als eerste naar de finish kunnen gaan naar mijn mening.
Olcay als enige Mols tijdens deze opdracht.

En dan heb je nog Ruben..
Een totale onmolse positie vind ik het absoluut niet. Dat hij Jan (toch wel duidelijk dat hij bloedfanatiek is en héél graag 2 jokers zou willen hebben) 2 jokers geeft, vind ik volkomen logisch. En 1000 euro aan Olcay ook.  Ik zou dan wel eerder de 500 euro geven aan Simone dan aan Loes dus dat is dan wel jammer.

--
Stine's biecht over de jokers uit het spel houden, is te verklaren als ze de zwarte vrijstelling EVENTUEEL heeft teruggegeven aan Olcay. - zie topic van Olcay.

Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #93 Gepost op: 4-02-2018, 21:39:12 »



KNIP


Stine's biecht over de jokers uit het spel houden, is te verklaren als ze de zwarte vrijstelling EVENTUEEL heeft teruggegeven aan Olcay. - zie topic van Olcay.


Dat laatste is een interessant punt.  ::ok:: Dan zou haar verklaring idd kunnen kloppen ipv nogal discutabel te zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 21:56:24 door Lukie4, Reden: quote ingekort »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #94 Gepost op: 4-02-2018, 21:44:32 »
Een wissel van zwarte vrijstelling die niet uitgebreid met overacting in beeld komt? Lijkt me onwaarschijnlijk. ;D

Even iets anders: Hoe had men deze opdracht gespeeld met 7 kandidaten als die groepsvrijstelling was doorgegaan? Een extra 'niets' er in? Ze gaan namelijk volgende aflevering naar Koetaisi, dus een weekje uitstellen was geen optie geweest waarschijnlijk.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #95 Gepost op: 4-02-2018, 21:50:27 »
Een wissel van zwarte vrijstelling die niet uitgebreid met overacting in beeld komt? Lijkt me onwaarschijnlijk. ;D

Even iets anders: Hoe had men deze opdracht gespeeld met 7 kandidaten als die groepsvrijstelling was doorgegaan? Een extra 'niets' er in? Ze gaan namelijk volgende aflevering naar Koetaisi, dus een weekje uitstellen was geen optie geweest waarschijnlijk.
Kan ook gewoon met een terugblik in beeld komen hè?  ;)

Iig is Jan erg opgewonden over iets wat Olcay in haar broekzak heeft en wil hij het ding (wat het ook is) erg graag zien  ::rofl::

Extra Jokers of extra geld?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #96 Gepost op: 4-02-2018, 21:56:11 »
Iig is Jan erg opgewonden over iets wat Olcay in haar broekzak heeft en wil hij het ding (wat het ook is) erg graag zien  ::rofl::

Gelukkig specificeer je 'broekzak'. ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #97 Gepost op: 4-02-2018, 21:57:43 »
Gelukkig specificeer je 'broekzak'. ;D
Dat was bewust inderdaad  ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #98 Gepost op: 4-02-2018, 22:12:55 »
knip
Stine's biecht over de jokers uit het spel houden, is te verklaren als ze de zwarte vrijstelling EVENTUEEL heeft teruggegeven aan Olcay. - zie topic van Olcay.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Chaos
« Reactie #99 Gepost op: 4-02-2018, 22:17:45 »

Klopt, dat was kennelijk zo na de bakjesopdracht. Hij Zij verwijst echter naar de vooruitblik naar de aflevering van volgende week  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2018, 22:23:56 door Whiskers »