...Maar één kleine tunnel bleef moedig weerstand bieden:
Ik heb inmiddels toch echt wel een heel lijstje hints naar Ruben verzameld.
Houd de volgende gedachte even vast:
De achternaam Hein verwijst naar Magere Hein
Magere Hein is de personificatie van de dood.
The Grimm Reaper is de Engelse benaming voor Magere Hein.
Volg je me nog?
Dan gaan we even doorspeuren op dit macaber verhaal :
- Tijdens de "niets is wat het lijkt" opdracht hoor je bij de vraagstelling van Art aan Ruben de track "The Grimm Reavers". (zie de officiele muzieklijkst van de mol 2018 op spotify -
https://open.spotify.com/user/reenuhfree/playlist/4foBX2UxFWFeJQwyEFEhdb?si=pHgPrb1vQsq3iShMEMCCtQ)
- In het circus danste er een man met een zwart gewaad mee (met de draak). Dat lijkt wel wat op magere Hein?
- In het circus wordt een schoppen aas tussen Ruben en Olcay gelegd dor een clown. Schoppen aas staat voor de dood.
- De tijd is geld opdracht start en eindigt voor het kerkhof.
- De schelle viool tonen aan het begin van de rode-draad opdracht lijken wel wat op de intro van de Danse Macabre. klassiek stuk over de dodendans
- Rode draad opdracht: we zien een zeis met het woord "deatH" als graffiti op de muur.
- De schim achter de biecht van Jean Marc... is dat magere Hein die hem komt halen?
- Tijden de Chaos opdracht is bij de uitleg van Art een schilderij van een oude man te zien. Met daarbij de tekst "sons of anarchy". Is een motorclub met als beeldmerk Magere Hein.
- Er zijn in de verschillende afleveringen opvallend veel mensen in beeld geweest met een bezem > Een bekende quote is “You may be a king or a sweeper, everyone dances with the Grim Reaper”
EDIT (23 feb): nog wat extra mogelijke hintjes
- Op de rug van de biker bij de brugopdracht staat een schedel
- Die dode wesp was ook wel aardig "aan het eind van zijn latijn".
- Ruben noemde bij de tunnelvisie opdracht dat het straatje "dood liep"
- Ruben schudde George (hint oud mol?) de hand op de brug. Op het shirt van George stond ook een schedel.
- Simone zit in Afl 7 op het goede spoor haar test voor te bereiden, letterlijk een doodlopend spoor naar haar mol Ruben
- in de tijd is geld opdracht... hangt daar nu een botje aan de binnenspiegel van Ruben?
Vast niet alles hierboven is bedoeld als echte hint door de productie, maar ik zie toch wel een patroon.
Is het juiste spoor, een "dood" spoor?