Oei, wat een einde! Aan de ene kant super, vooral voor de kijker. Wij maken de echte onthulling met de kandidaten mee.
Maar voor de kandidaten en
Jan de mol lijkt me dit scenario nogal lastig. Bijna driekwart jaar moeten wachten op de onthulling... Ik herinner mij dat de winnaar van vorig jaar zei hoe tof het was om met een klein clubje dat geheim te delen. Ergens vind ik dat ook wel een mooie beloning voor als je de de finale haalt; dat is er nu niet. Voordeel is inderdaad wel dat je je niet kunt verspreken over wie de mol is.
Als je het dagboek van de mol leest, lijkt het ook alsof de mol zelf ook verrast was door die uitgestelde onthulling? Lijkt mij heel moeilijk dat echt bijna niemand het weet en je nog steeds je gezicht in de plooi moet houden bij de mede-finalisten.
Als ik in de finale van WIDM zou staan, zou ik wel kwaad worden hoor.
Wat betreft die live onthulling, dat hoeft voor mij ook niet zo. Vorig jaar bleek daar ook een mooie mollenactie niet uitgezonden te zijn. Dat soort dingen vind ik jammer. Voor mij gaat het niet alleen om wie de mol is, maar ook wat hij of zij zoal heeft uitgespookt. Dat laatste dreigt dan wat onderbelicht te raken.