Hij wijst op een gebouw, niet op een logo. Hij had ook niets kunnen doen, dan had Olcay er nu nog gelopen. Waarom zou hij iemand die verkeerd zit op het juiste pad wijzen? Omdat het zo leuk is dat ze dan ook de maan ziet? Dat is volgens mij niet het spel
Als hij Olcay op het juiste pad zou brengen zou hij toch niet zeggen "misschien moet je weer helemaal hierheen komen en hier nog eens rondkijken, misschien moet je nog verder achter dit gebouw kijken, misschien zijn er verderop wel meer gebouwen" dat lijkt mij typisch verhullend taalgebruik om je kennis over koepel6 door te geven. Zeker omdat hij direct Ruben in een kwaad dag(maan?)licht zet door hem valselijk te beschuldigen van het feit dat hij het zou zijn die "bij 1 begon te tellen" (althans wij hoorden en zagen in beeld dat Jan daarmee begon). Jan bevestigde ook nog eens dat hij "naar het eerste gebouw daar" ging.
Ik zou verwachten dat een kandidaat dan tegen Olcay iets zou zeggen als: "Olcay! Ik heb ontdekt dat er achter mijn koepel
nog een koepel staat! Snel, ga daar kijken!" Of "maar er
moet nog een andere koepel zijn, heb je echt wel goed gecheckt?!" Zoiets verontwaardigs...
Als Jan de mol is weet hij dat hij het mislukken van de opdracht in eigen hand heeft, hij heedft al erg veel tijd niets gedaan, dus kan hij Olcay gerust een handje de goede richting in helpen, niet te goed, maar een beetje...