Mijn indruk is dat alle beelden van de tests altijd ook achteraf worden opgenomen. Iedereen ziet er namelijk altijd te goed uit, een beetje peinzend, of juist zeer geconcentreerd de test aan het invullen en over het algemeen met een "mooi" gezicht - je weet wel, op foto's waarvan je weet dat die gemaakt worden, terwijl je niet de lens in kijkt, zorg je er ook altijd voor dat je gezicht zo staat dat je geen onderkin hebt en houd je je buik wat in. Als je echt niet in de gaten hebt dat een foto wordt gemaakt, zie je jezelf meestal terug met een buik alsof je drie maanden zwanger bent en een onderkin
. Je kan ook zien dat de opnames van het zogenaamd maken van de test niet echt zijn, want als de kandidaten opgelucht weglopen van hun test (drone-opname), zijn ze helemaal alleen op het kasteel. Goh, waar zijn die cameramensen dan gebleven die kort daarvoor nog aan het filmen waren?
Ik denk oprecht dat je de test in twee minuten kan maken. Ik denk dat als er een tijd van de mol wordt vermeld dat die tijd niet zo sterk zou afwijken van de anderen. Verder denk ik dat de mol hoe dan ook geld zal pakken, al was het maar om de mensen thuis de indruk te geven dat hij een echte voor het geld-gaande kandidaat is. Als de mol niet wint, komt het geld immers niet in de pot. Dus op basis hiervan is of Ruben of Jan de mol (en op grond van andere afleveringen denk ik dat het dan Jan is).