Olcay, de geldwolf van dit seizoen, laat zomaar 2.500 euro liggen!?
Als ik de mol was zou ik geld pakken.
Het bewijs voor de mol (oog in oog met de mol) hoeft volgens mij niet te betekenen dat je de mol in levende wijze ziet. Kan volgens mij ook een portret zijn oid. Voor de mol heeft het helemaal geen nut om hiervoor te gaan. Iedere andere keuze is beter uit te leggen.
Als ik kandidaat zou zijn dan zou ik afhankelijk van mijn conditie tegenover de anderen een keuze maken. Als ik weet dat mijn conditie goed is kan ik kiezen om direct naar de test te gaan of eventueel onderweg nog geld mee te pakken. Als deze minder is zou ik wel even langs de mol gaan.
Het is in ieder geval niet mogelijk om en de mol te zien en het geld te pakken.
Geld pakken doe je als mol alleen om een dekmantel als kandidaat te hebben. Want er komt alleen geld in de pot als de winnaar dat geld gepakt heeft, dus alleen een kandidaat zou geld pakken. Maar voor elke kandidaat ligt dat geld klaar, er valt dus niks mee te mollen voor de mol (zorgen dat het uit de pot gaat kan niet, zorgen dat een ander het niet meer kan pakken kan niet). Dus alleen als dekmantel zou het nut hebben voor de mol.
En de vraag is dan: heeft de mol die dekmantel nog nodig bij de finale test? De anderen kunnen niet zien wat je kiest, dus volgens mij niet. Geld pakken is dus zinloos, je kan het net zo goed laten.
Wie doet dat en maakt de test ook nog eens in een ongelofelijke tijd (na eerst tijd gerekt te hebben, anders zou het opvallen dat ze de test zo bizar snel gemaakt had)? Juist: Olcay