Auteur Topic: [De Mol] Verborgen aanwijzingen  (gelezen 32071 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #100 Gepost op: 25-04-2018, 20:02:20 »
als  het ze niet kan schelen wie er precies doodging en hoe, waarom vragen ze dan expliciet deze parabel, dooskleed, rare manier van sterven . waarom dan niet gewoon: geef de naam die voorkomt in het bijbelvers waarnaar cryptisch wordt verwezen met de items van je collega??? 3 rols cijferslot, dan houdt je nog steeds genesis van het nummer op de ipod en 19 26 op het uurwerk. en kom je wel bij lot uit

ze hebben echt heel dit bijbelvers verandert. als je t sec leest wat de mol liet zien:
zijn vrouw , lot verandert in een zoutpilaar. dan is dus lot  a ) een vrouw en B) verandert lot in de zoutpilaar.
blijft bizar. 

maar ja ook in een australische serie ( ik geloof 4) zit er een erg rare montage knip die niks bleek te zijn.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #101 Gepost op: 25-04-2018, 20:44:34 »
Eens dat het vreemd is he?!
Maar ze hebben hoe dan ook gewoon dom geknipt en geplakt in de montage. Als ze “gewoon” de NBV in de kist hadden liggen vinden ze daar wel degelijk “de vrouw van lot”. Dat ze die vertaling niet gebruikt hebben om het vers aan de kijkers te tonen is slordig en getuigt van zeer weinig kennis van bijbelvertalingen. Nu hebben ze in de Statenvertaling een woord toegevoegd waardoor ook nog eens een geslachtsverandering van Lot ontstaat. Of ze vonden het gênant dat het antwoord op het raadsel niet klopte en probeerden het zo te verdoezelen  :)


Dat ze het raadsel hebben verknipt - dat is eventueel verdacht. Want het is een bestaand raadsel met als goede antwoord: de vrouw van Lot. Als je bij “Lot” had willen uitkomen bad je gewoon kunnen zeggen: wiens vrouw ben ik...aan het einde.
Dan had je het niet zo hoeven verknippen dat het antwoord eigenlijk fout is (want Lot sterft niet in het verhaal)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #102 Gepost op: 25-04-2018, 22:31:30 »
Van het Belgische forum:
Het groene boekje dat gebruikt wordt bij de opdracht in het pretpark is van uitgeverij Lannoo.

Kan toeval zijn, het is een bekende uitgeverij, maar waarom dit gebruiken in een opdracht?

Omdat dat de uitgeverij van het Geoene Boekje is in België ?

Offline Délégee

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #103 Gepost op: 26-04-2018, 09:32:32 »
Omdat dat de uitgeverij van het Geoene Boekje is in België ?


Dat was zo sedert 2005.

De recentste versie dateert van 2015 en is uitgegeven door Van Dale, niet meer door Lannoo.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #104 Gepost op: 26-04-2018, 09:39:25 »
Jan Versteegh is één van de stemmen in de Nederlandse versie van Pieter Konijn.

..

Sorry, maar ik dacht, het wordt wel weer eens tijd voor een wat verder gezochte hint tussendoor. :-X
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #105 Gepost op: 26-04-2018, 10:53:11 »
Het gebruik van het groene boekje was niet nodig voor deze opdracht.
Waarom speciaal deze verouderde uitgave gebruiken?

Nogmaals het kan allemaal toeval zijn maar iets teveel toeval lijkt me.


Als ik diep in een Joke-tunnel zat, zou ik hetzelfde zeggen, maar dit is niet 'te veel toeval'.

Er zijn niet zoveel woordenboeken (ik kan enkel op Prisma, Van Dale en 'het groene boekje' komen) en als je dan rond vraagt bij je collega productiemedewerkers 'heeft iemand een woordenboek?' dan is de kans groot dat die afkomt met een al iets ouder woordenboek aangezien je niet ieder jaar je woordenboek gaat vervangen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #106 Gepost op: 26-04-2018, 10:54:52 »
Als ik het goed heb zijn de achternamen van de kandidaten in de serie niet genoemd. Ook op de officiële website staan ze niet. Zouden ze dan met een hint naar een achternaam verwijzen? Dat acht ik wat minder waarschijnlijk, al kan het natuurlijk wel. (In serie 3 werd ook naar de achternaam van de Mol verwezen maar toen werden de achternamen in aflevering 1 wel getoond.)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #107 Gepost op: 26-04-2018, 10:57:57 »
Als ik het goed heb zijn de achternamen van de kandidaten in de serie niet genoemd.

Wanneer Joke op de vlucht is in opdracht 2.1 zegt ze wel tegen zichzelf "kom op, Lannoo." Aangezien de 2 middelste namen van de Mol ook een hint waren 2 jaar geleden ondanks dat ze maar kort in beeld waren, heb ik niet zo veel bezwaar moest 'Lannoo' een hint zijn omdat ze het zelf eens noemt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #108 Gepost op: 26-04-2018, 11:00:47 »
Grappig, dat had ik niet opgemerkt.

Lannoo of Gent, minstens een van de twee zal toeval zijn (want aan nephints wordt niet gedaan) en misschien wel beide. Hier kom ik niet verder mee. ;)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #109 Gepost op: 26-04-2018, 11:35:36 »
De naam Lannoo staat op de poster van Rabid Joke.

De pas verschenen Molthriller van Bart Debbaut is, na overleg met Woestijnvis en SBS, ook bij uitgeverij Lannoo verschenen. Dit uitgeefhuis is echter zelf met dit idee gekomen, dus daar zie ik dan geen hint in.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #110 Gepost op: 26-04-2018, 11:38:23 »
De pas verschenen Molthriller van Bart Debbaut is, na overleg met Woestijnvis en SBS, ook bij uitgeverij Lannoo verschenen. Dit uitgeefhuis is echter zelf met dit idee gekomen, dus daar zie ik dan geen hint in.

Dus het kan zelfs nog wat 'product placement' zijn. ;D Beetje reclame maken voor de uitgever op niet-verdachte manier.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #111 Gepost op: 28-04-2018, 21:49:48 »
Met je laatste woorden over het gedrag van Joke ben ik het volledig eens. Verder ben ik (mede daarom) alleen nog maar meer aan het twijfelen geslagen. Misschien biedt morgenavond soelaas.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #112 Gepost op: 28-04-2018, 22:00:27 »
Hetgeen wat niet lijkt te kloppen aan t gedrag van Joke verklaar ik door haar enorme gedrevenheid als er persoonlijk voordeel te behalen is, vaak ten koste van de groep. En dat die gedrevenheid lijkt te verdwijnen in groepsdynamiek. Maar dat zijn niet echt verborgen aanwijzingen  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #113 Gepost op: 29-04-2018, 17:22:23 »
 ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 29-04-2018, 17:28:30 door Heinz »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #114 Gepost op: 29-04-2018, 18:22:55 »
Hmmm... ik kan dat er niet uithalen, om eerlijk te zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #115 Gepost op: 29-04-2018, 18:44:25 »
Met een speciale bril op kan je het héél duidelijk zien.

 8)

Een Pieter-is-de-Mol-bril. ::)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #116 Gepost op: 29-04-2018, 19:55:53 »
 ::rofl::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #117 Gepost op: 29-04-2018, 21:28:16 »
::tandpastasmiley::
Waar heb je dat gevonden Heinz?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #118 Gepost op: 29-04-2018, 22:53:08 »
::tandpastasmiley::

Ik vind hem best goed gevonden :O

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Verborgen aanwijzingen
« Reactie #119 Gepost op: 29-04-2018, 23:03:06 »
Waar heb je dat gevonden Heinz?

Slechts twee shots (een paar seconden) nadat Miet en Baha het over tips op de muur hebben. Rond begin 52e minuut aflevering 5.