Voor mij heeft het leven doordat ik geloof een extra dimensie. Ik geloof dat ik niet maar toevallig hier op de aarde ben terecht gekomen, en leef dus ook vanuit die gedachte. Het feit dat ik geloof troost mij als ik eraan denk dat ik nog een zus zou hebben, maar ik geloof dat ze in de hemel is, dit heeft mijn ouders ook erg getroost toen ze een kind kregen wat nooit het licht heeft gezien. Zonder geloof zeggen ze dat ze waarschijnlijk alleen maar waarom vragen hadden gehad, en heel erg boos waren geweest, nu hadden ze dat totaal niet. Als ik zou geloven dat ik hier toevallig was, zou ik ook heel anders leven.. Dan zou ik er nu maar wat van maken, want voor je het weet is het afgelopen.. Ik geloof dat ik straks ergens kom waar er nooit meer pijn,verdriet,ziekte of oorlog is. Iets wat we hier op aarde nooit zullen behalen, dus daar streef ik hier ook niet naar, maar ik kijk uit naar die toekomst.Je hoeft niet uit elke dag alles uit te halen wat erin zit,want je mag weten dat er eenmaal een betere tijd zal komen zonder alle ellende die er nu is.
Is dat een beetje een antwoord op je vraag?