Mijn nieuwe top 3:
1. Bas
2. Axel
3. Eva
Bas is de Mol. Gisteren twijfelde ik nog. Vandaag heb ik de knoop doorgehakt. Zijn biechten en die van Joeri laten bij mij flinke alarmbellen afgaan. Plus dat we Joeri's reactie op de gezonken kist niet mogen zien, als hij weer boven is. Terwijl ik toch wel even benieuwd was wat Joeri te zeggen had. Dit kan nog een hel worden voor Bas, want ik vermoed dat Joeri hem doorheeft. Dat wordt lastig mollen in de komende afleveringen, ben ik bang. En ik hoop dat Joeri nog een paar verdachte dingen gaat doen, anders wordt het een saaie finale met zo'n kandidaatse kandidaat.
. Bij de vissen-opdracht heb ik het idee dat alles wat Bas geprobeerd heeft bij Martijn eruit geknipt is, om hem maar zo onverdacht mogelijk te laten bij de kijker. Frappant is dat we van de eerste vier vissen bijna alles zien, en van de andere vier bijna niets.
Als ik een reserve-mol moet kiezen, is het
Axel. Een goeie tweede zelfs. Hij roept: "Wat?" als Gilles na het roeien (afl. 3) zegt dat ze binnen de tijd zijn. En heeft dat varken nou echt op zijn matje geürineerd, waardoor hij zo tegen Ingrid aankruipt? Ik zou het snurken een fantastische mol-actie vinden! Bij de Vovinam was hij ook verdacht bezig met verdubbelen/cashen. En bij de verfbom vond ik hem zelfs heel verdacht. Maar het lag er deze aflevering voor mij net iets te dik bovenop. Ingrid die roept: "Wie, wie, wie?" naast Axel in de roeiboot (openingsshot). Het "hier en nu" wordt de Mol gebriefd. Je kon hem verscholen achter Gilles' arm a.h.w. bijna iets zien zeggen. De close-up van zijn stille lachje na de executie van Ingrid. Zouden ze dat er allemaal in laten/monteren als hij echt de Mol is? Bovendien een paar echt onmolse acties gezien, ook deze aflevering weer. En wat heeft hij in afl. 2 dan gedaan, de aflevering waarin Gilles zei dat de Mol zijn best ging doen om te saboteren? Dat moet dan al bij het koken zijn geweest.
Eva is mijn nummer 3. Heb ik eerlijk gezegd het minst op gelet. Ik kan het me niet goed voorstellen, na het vinden van de zwakste schakel, het valse rode scherm (ok, daar zijn de meningen over verdeeld), en het gebrek aan een mogelijke mol-actie in de laatste opdracht, terwijl we weten dat de Mol daar gemold moet hebben. Ook bij het vissen leek ze goed bezig. Maar ik kan haar nog niet uitvlakken.