Er wordt sowieso wel geknoeid, maar ik vind dat tegenover bijvoorbeeld de Nederlandse Mol dit veel minder is. Gilles heeft in zijn interview ook gezegd dat dit een verslag is van een reis, en deze zo eerlijk mogelijk wordt weergegeven. 100% eerlijk niet, want sommige dingen moeten ook weggewerkt worden. Maar ik heb wel het gevoel dat de makers echt gedacht hebben aan de kijkers en deze een zo eerlijk mogelijk beeld hebben proberen voor te schotelen, waarvoor respect.
Ze maken inderdaad niet kandidaten expres extra verdacht.
Maar Axel noemde in aflevering 5 en 7 Bas bij de testbiechten en Bas in aflevering 6 en 7 Axel bij de testbiechten. Ik ben me er vrij zeker van verder dat ze allebei Elisabet nooit genoemd hebben als verdachte gedurende het gehele seizoen. Ingrid zei dat ze het gek vond dat Elisabet en Martijn geen pinda's hadden gepeld vlak voordat ze afviel. Ook in aflevering 2 noemde Ingrid haar expliciet als verdachte bij de testbiecht. Joeri had gezegd dat hij Elisabet sluw vond bij de tesbiecht een aflevering voordat hij afviel (er was al door me heen gegaan dat Elisabet de mol was omdat 2 afvallers iets over haar hadden gezegd, aangezien zij de enige kandidaat was wiens naam 2 afvallers hadden genoemd vlak voordat ze afvielen... maar ik dacht dat ze het gewoon niet zijn kon omdat er geen indicatie was van dat Axel en Bas haar verdachten, terwijl deze mannen wel herhaaldelijk iets over elkaar in de uitzendingen hadden gezegd). Nu blijkt opeens dat zowel Bas als Axel Elisabet verdacht.
Dus ja... om nou te zeggen dat de makers van De Mol ons helemaal nooit bewust op een dwaalspoor willen zetten... dat lijkt me nou ook weer niet waar.