- Een lastige opdracht bij het diner voor het hoogste bedrag (700 euro) toch laten slagen.
Hier volg ik je. Dat was niet nodig, echter wist hij zich zo wel zeker dat hij niet de voornaamste kandidaat zou worden. (Dat is naar mijn inziens de slechte molpositie)
Als eerste afgaan bij Bas bevrijden, en daarmee alle controle over de opdracht verliezen.
Je hebt geen invloed daar, de schutters weten niet wie de mol is en kunnen perfect op het beste doelwit (de grootste) mikken. De opdracht slaagt ook gewoon, dus de mol is snel geraakt en kan daardoor niet mollen (Axel of Kaat) of faalt op het einde (Elisabet,Bas, Joeri).
- Onmolse positie bij de brommertjes. Slagen en halveren had hem maar 225 euro opgeleverd, maar wel heel verdacht gemaakt. Zette nog eens de juiste vaas neer bij de keuze tussen 2x, 2x en 3x.
Ik vind de brommertjes niet persé onmols. Social Media lijkt me onmolser omdat de opdrachten met de foto's simpel zijn en je afhankelijk bent van wat ze aan de muur vinden.
De muur is de beste positie maar Kaat en Bas vinden alle details, geven dat goed door aan Joeri en Elisabet en geven duidelijk door welke de verdubbelaars zijn.
De brommers lijken onmols maar daar is de enige positie dat je in de hand hebt dat er geen geld verdiend wordt. Aan de muur of bij Social media is er sowieso 1 kandidaat die op je vingers kijkt en 3 andere van wie je afhankelijkt bent. Bij de brommers hangt het er maar vanaf hoe dat examen gaat.
Die vazen hoort bij mijn vorige zin. Axel had perfect de x3 vaas kunnen uitkiezen, als het examen maar fout ging.
Ik geef wel toe dat dan voor de boot gaan een bizarre keus was. Maar uitsluiten als mol doet dat hem niet voor mij.
- Toch net iets te vaak verdacht gemonteerd. ('Zie, zie, zie', met Ingrid in de roeiboot, 'Hier en nu' wordt de Mol gebriefd, etc.).
Elke kandidaat is al verdacht gemonteerd (Eva die lacht na de bom, Kaat die een brommer niet ziet). Bij Axel valt het nog mee aangezien die nog maar 3de staat in de landelijke verdachten (Kaat en Elisabet staan voor hem).
Ik hou er rekening bij dat de molacties minder geraffineerd zijn dit jaar omdat er geen voorbereidingstijd is. De briefings zijn de avond ervoor en dus vrij kort.
Heeft Axel dingen gedaan die ik raar vind voor een mol? Ja
De reden waarom ik op Axel zit, is dat ik bij alle anderen meer redenen heb om hen minder te verdenken, want elke person heeft al rare zaken gedaan voor een mol