Verslag van 'Moltalk' bij supporterscafé De Chalet in Stabroek:Eerder op de vrijdagmiddag ontdekte ik dat er een fandag/moltalk zou zijn in het supporterscafé van Axel waarbij hij aanwezig zou zijn. Omdat ik zelf nog geen plannen had en een auto van de zaak heb dacht ik: Waarom ook niet? Vanaf 20:00 uur zou de avond beginnen en aangezien er genoeg files stonden tijdens de avondspits besloot ik op tijd weg te rijden. Ik besloot om 18:15 uur aan te rijden om vervolgens zonder file al om 19:15 uur aanwezig te zijn. In het café waren al enkele fanatieke fans aanwezig met 'ik duim voor Axel'-shirts die ook door het café verspreid opgehangen waren.
Geen idee waarom de foto gedraaid is overigensOm 20:30 uur was er van Axel nog geen spoor. Men zei dat hij misschien nog in de tunnel zat. Ik ben maar wat praatjes gaan maken en vrijwel iedereen bleek uit Stabroek en omgeving te komen. Leuke mensen overigens! Om 20:45 uur was het zover en kwam Axel binnengelopen. Niet alleen, want hij had Joeri, Bruno en Martijn meegenomen. De rode loper was letterlijk uitgerold en met veel lawaai werden deze kandidaten onthaald. Nadat ze kort een rondje liepen was het tijd voor foto's. Buiten werden foto's gemaakt met de kandidaten.
Toen ik eenmaal naast Axel stond hebben we staan praten omdat hij hoorde dat ik niet uit België maar uit Nederland kwam. Dit vond hij zo bijzonder dat we later nog een langer gesprek van zo'n 15/20 minuten hebben gevoerd. Op dat moment waren Annelies (finalist seizoen 5) en Eva (kandidaat van dit seizoen) ook gearriveerd. Axel was benieuwd wat ik vond van Wie is de Mol vs. De Mol waarbij ik waarschijnlijk de mening van de meesten hierop het forum heb gedeeld. Leuk gesprek waar hij nogmaals aangaf hoe hij Elisabet had ontdekt, hij me voorstelde aan Eva, hij vertelde dat er spanningen waren tussen kandidaten om van elkaar testvragen los te peuteren, hij de tunnels toch wel heel eng vond en meer. Alle kandidaten namen ruim de tijd om een praatje te maken.
Ik heb hem verteld dat steeds meer Nederlanders kijken. Zelf gaf hij aan dat hij had gehoord vanuit de makers dat er 50.000 Nederlanders hebben gekeken/gedownload dit seizoen. Hij vond het erg leuk dat De Mol ook in Nederland in opkomst is. Ik heb hem verteld over deze website en hij was benieuwd en zou een kijkje gaan nemen. Ook Martijn was erg enthousiast en met hem heb ik ook gesproken over de verschillen tussen Wie is de Mol? en De Mol.
Al met al een super leuke avond als je de kandidaten rustig wil spreken. Ze staan open om foto's te maken, filmpjes in te spreken of informatie te geven over De Mol. Ze zijn heel open en hebben op geen enkele vraag geen antwoord gegeven. Mocht er volgend jaar weer zo'n evenement zijn dan ben ik er zeker weer bij.
Mocht iemand dan willen mee rijden kunnen we het op tijd regelen