Zo, ik moet eerst even bijkomen van het feit dat Joeri eruit is. Ik zat totaal mis met mijn veronderstelling dat hij Bas al die tijd in de smiezen had. Maar die duivelse Bas heeft hem blijkbaar om de tuin geleid, en echt doen geloven dat Kaat de mol was. En daarna wist Joeri het niet meer. Daar baal ik wel van, Bas! Aan de andere kant: goed gedaan als Mol.
Ik ben het ermee eens dat varkens wassen een betere molpositie was, omdat je daar ook invloed had op de mode-opdracht. Maar ik denk dat Bas nu eens niet op de meest molse positie wilde. Hij had al zijn invloed laten gelden bij het fout beoordelen van het schilderij van de Mol, en dit was zo'n zelfde soort opdracht. Als hij nu ook met overtuiging voor de foute jurk ging zou het wel gaan opvallen. Ook leek me de mode-opdracht een grotere uitdaging, en Bas is wel iemand die dat aandurft. Dat ging dan maar half goed. Bas leek inderdaad niet heel erg blij toen ze werden uitgeroepen als winnaar.
Voor de briefing heeft hij volgens mij ruim de tijd gelaten aan de anderen om die te kunnen saboteren. En waarschijnlijk wist hij de locatie zelf ook niet, dus ik denk dat het fair play was van de Mol. Bij de koffertjes kon hij er niet teveel tegenin gaan. Ik had niet het idee dat het Bas was die de juiste antwoorden naar voren schoof (wie dan wel, moet ik nog terugzien). Bij de laatste vraag zei hij niets, maar je zag hem denken! Hij wist waarschijnlijk dat het goed was, maar stond machteloos. Toen Joeri en Axel 3.000 euro op tafel legden (erg onmols van Axel!), legde Bas ook gauw een laag bedrag op tafel, ik geloof 400 euro. Het hoogste was er toch al uit, kon ie ook al niets aan doen. Dus een laag bedragje erbij om te delen in het onverdacht lijken.
Het was een lastige aflevering voor Bas!
EDIT: Als mensen nu nog steeds vallen over die 4.000 euro die Bas op eigen houtje binnen zou hebben gehaald bij de paintball (wat ik sterk betwijfel), dan zou ik graag willen weten hoe ze aankijken tegen de 3.000 euro die Axel nu even totaal onnodig in de pot bracht. En die nog wel wat meer waard was, want anders werd dat bedrag ervan af getrokken, en waren ook de bedragen die ze wel hadden vervlogen. En die zin bij de varkens was ook niet te kort, voor 1.600 euro.