Ik kon maar niet inzien waarom Bas de koploper was in de poll maar daar was altijd nog Newbie2.
Newbie2, het is een waar talent om zo standvastig te zijn en overal je eigen interpretatie aan te geven Het was geweldig om te lezen hoe je altijd weer je molse draai gaf aan het, in mijn ogen, duidelijke bewijs tegen mol Bas. En je was niet de enige
En ik heb je nog wel in het zonnetje gezet in het Elisabet topic!
Hahaha. Dat Bas op het laatst koploper was in de poll dankzij mij, is me te veel eer. Daar geloof ik helemaal niets van. In alle voorgaande afleveringen stond Bas steevast ergens onderaan. Ik denk dat mensen op het forum heel goed zelf kunnen nadenken voor welke Mol ze kiezen. Dat ze pas in afl. 8 massaal naar Bas gingen, is omdat ze hun eigen afweging hebben gemaakt. (veel mensen geven dan ook aan dat die aflevering voor hun de reden was om naar Bas over te stappen).
Wat het geven van een molse draai betreft: wat ik deed was serieus ingaan op de bezwaren die anderen hadden tegen Bas als Mol. Dus die bezwaren heb ik verschillende keren opgelijst, en uitgelegd waarom die m.i. Bas als Mol niet uitsloten. "Niet uitsluiten" is nog altijd iets anders dan "een molse draai eraan geven". Laat dat duidelijk zijn. Ik heb nooit beweerd dat 4.000 euro binnensprinten mols was. Bij de gezonken kooi heb ik nota bene later zelf mijn eigen argument in twijfel getrokken, door te zeggen dat het touw ook door de productie kon zijn gesaboteerd, om een willekeurige kandidaat verdacht te maken. Of dat Joeri misschien een streek had geleverd.
En als ik dan ook even kritisch mag zijn: dat is wel iets wat ik in de Elisabet-tunnel een beetje heb gemist! Een lijstje van bezwaren tegen de eigen Mol (al dan niet ingebracht door anderen). Terwijl dat toch heel verhelderend kan werken. Maar ik zag de pijlen meestal richting andere tunnels vliegen. Bij Axel heb ik nog wel wat zelfreflectie gezien, maar bij Elisabet werd over het algemeen toch hard getunneld. (Maar goed, ze werd ook nauwelijks serieus onder vuur genomen. Terwijl er genoeg twijfels moeten zijn geweest, want zelfs foxhunter maakte opeens de overstap naar Joeri).
Verder fijn samengewerkt, Theoreticus!
Je kunt denk ik toch moeilijk ontkennen dat Bas ook gewoon veel mols over zich had, en dat heb ik ook beschreven. Leek me een evenwichtige aanpak, die bij mij pas in afl. 6 de doorslag gaf naar Bas is de Mol. Ik had het een mooie Mol gevonden, dus daar klonk bewondering in door, maar ik neem aan dat dat mag. Bij Axel zag ik dat virus ook bij sommige mensen. Bij Elisabet nu pas, maar vooral omdat ze zo onverdacht is gebleven (op het forum dan) en zo goed acteerde. Maar kwa mol-acties moet ik het nog zien. Ik hoop erop!