Daar heb je wel een goed punt ja. Aan de andere kant vind ik het ook wel iets voor de Mol om voorop te willen en dat eerste bedrag van 200 euro eigenhandig te pakken. En Elisabet drukt ook niet door, ze laat de anderen behoorlijk sukkelen. (Elisabet ging eerst voorop, zei daarna dat die eerste formatie goed was en ging uiteindelijk weer voorop om het geld te pakken. Hierna leek ze als enige nog door te willen gaan voor een hoger bedrag.)
Maar het is een hele lastige opdracht. Alles is twee kanten op uit te leggen. Elisabet wil per se door en pakt 200 = onmols? Of mols omdat ze er veel tijd mee verknoeien?
Iets anders: ik haalde al eerder in dit topic het moment in de auto aan. Als Elisabet de Mol is speelde ze dit heel leep. Nu viel mij na het vertrek van Liesbeth ook zo'n moment op. De groep is ontdaan en er wordt gesnotterd, ook door Elisabet. In het interviewtje zegt zij dan nog met tranen in haar ogen: "Ik had ze heel sterk ingeschat. Ik ben echt verschoten van het resultaat. Heel fel.
En dat maakt mij heel bang ook."
Het gaat mij om dat laatste zinnetje. Natuurlijk kan de Mol ook oprecht geëmotioneerd zijn, maar dat laatste zinnetje is van een kandidaat óf van een hele geslepen Mol die zich zelfs in deze situatie als een kandidaat voordoet.
Ik vind het eigenlijk te mooi om waar te zijn, maar laat ik Elisabet nog maar even als Mol houden. Heel benieuwd naar aflevering 3.