Ik denk dat ze haar man een mol heeft meegegeven die zich onderscheidt van de groep qua kenmerken. Dat maakt het gemakkelijker. Redelijke kans dat het rode scherm voor Kaat als mol was.
Ja, ik denk ook dat ze Michael op Kaat heeft laten invullen. Precies om wat jij aangeeft. Ze verdacht Kaat in afl. 4,vanwege "reanimatie". In deze afl. verdacht ze Bas en Kaat vanwege de communicatie bij de muur. Genoeg reden om Michael alles op Kaat te laten inzetten voor uitsluitsel.
Joeri heeft ze in afl. 5 (waarschijnlijk) al eens getest, ze zit nu ook weer samen met hem in een opdracht. Daar komt ze mogelijk tot inzicht dat Joeri niet de Mol is, en gaat misschien nog even naar het toilet om zichzelf verdacht te maken naar hem toe. Toch al 1.500 euro binnen, dus een kleine nepmol-actie kon best.
Als Elisabet Kaat en Joeri afstreept, houdt ze Bas en Axel over. In de afgelopen opdrachten waarin Axel vreemd gedrag vertoonde, zat Elisabet niet bij hem ingedeeld. Als ze de communicatie bij de muur echt vreemd vond, wordt Bas denk ik haar hoofdverdachte. In dat geval zie ik haar in de finale komen. Valt ze voor de finale af, dan pleit dat misschien weer meer voor Axel als Mol.
However, niets is zeker, en alles even in de veronderstelling dat Elisabet niet de Mol is, natuurlijk! EDIT: Maar ik ga na deze aflevering een streep door haar naam zetten. Nog een reden:
Kaat vertelt in de biecht dat Elisabet naar het toilet is geweest, en dat het vierde gebouw niet op tijd is gehaald. Dat kan Kaat alleen weten als zij zelf de Mol is, of ze heeft het gehoord van Elisabet, of van Joeri. Maar als Elisabet de Mol is gaat zij dat niet vertellen aan Kaat. Dan maakt ze zichzelf onnodig verdacht. En als Joeri kandidaat is, en gelooft dat Elisabet de Mol is, houdt hij die informatie ook voor zichzelf. Dus: Kaat is de Mol, òf Elisabet heeft het verteld om zich verdacht te maken, òf Joeri heeft het verteld omdat hij toch niet gelooft dat Elisabet de Mol is. Joeri zou zich natuurlijk nog heel erg kunnen vergissen (ook bij twijfel houd je die info voor je), maar ik schat hem eigenlijk hoger in.