Elisabet als mol? Ik heb het vaak gedacht, maar de tegenargumenten zijn voor mij te doorslaggevend. Hier even een opsomming:
De boot
ze doet eigenlijk alles goed, zelfs geen poging tot tijdrekken. Ze brengt zichzelf in afhankelijkheid van de kandidaten in het water. Dat bord ontdekken was totaal onnodig en ook niet heel verdacht geweest als het later of zelfs niet ontdekt was. Dit had een enorme tijdwinst kunnen opleveren. Je kan ook afvragen waarom de mol zichzelf in de boot zet.
Het strand
De grootste tegenpleidooi tegen Elisabet. Last-minute haalt ze nog mensen die fout staan in Joeri zijn vak naar haar eigen vak. Waarom zou je dit als mol doen? Het was de rest ook wel opgevallen dat de fout bij Joeri zat, wat nog meer aandacht van haar als mol had kunnen wegnemen dan haar ultieme redding.
Brommers
Ze zet zichzelf in een positie met weinig invloed. Als beste wat je kunt bedenken jezelf in het minst te mollen team zetten en dan naar toilet gaan is, dan zou ik toch teleurgesteld zijn.
Vovinam
Wil niet verdubbelen, ook niet in de ronde waar Bruno het moeilijk heeft. Volgens mij hier toch (ondanks dat de opdracht anders is uitgedraaid) de beste strategie voor de mol.
Bas bevrijden
Ze wekt meteen argwaan op bij Bas zijn verhaal. Hierdoor heb je het risico dat Joeri dat ook krijgt en ze misschien niet terug gaan. Een mol zou toch iets makkelijker meegaan? Die kaart laten vallen is ook maar een nepmolactie.