Ik denk dat Eva de mol is op basis van de volgende redenen:
- Haar gedrag tijdens opdracht 1. Ik denk dat het mogelijk is dat de aspirant-mollen tijdens de eerste opdracht al getest worden op geschiktheid voor het molschap. Op het gebied van stressbestendigheid (jongleren onder druk, bungeejumpen onder druk) en overtuigingskracht (overtuigen de ander te laten springen). We zien Eva Liesbeth succesvol overtuigen om te springen.
Geschiktheid Mol aan de hand van deze criteria:
Plus: Eva (lijkt aandeel te hebben in overtuigen van Liesbeth om te springen), Bas (springt)
Plusminus: Martijn (niet in staat Axel te overtuigen, jongleert wel goed). Liesbeth (springt wel, jongleert niet goed), Kaat (niet in staat Ingrid te overtuigen, jongleert wel goed), Joeri (springt wel, jongleert niet goed), Elizabeth (lijkt niet een enorm aandeel te hebben in het aanmoedigen van Bas om te springen)
Minus: Ingrid (springt niet), Bruno (jongleert niet goed, lijkt geen aandeel te hebben in het overtuigen van Joeri), Axel (springt niet)
- Beweert mogelijk geen goede mol te zijn door haar chaotische aard, zij is de enige die op deze manier door een eigen uitspraak onverdacht wordt gemaakt
- Haar reactie bij het kruisverhoor komt wat mij betreft over als dicht bij zichzelf, het lijkt niet op het ophouden van een pokerface (zoals ik dat wel zie bij bijvoorbeeld de gesloten houding van Bruno, Bas, Ingrid en Martijn). Ik vind haar reactie naturel en niet verdacht en zou voor mij een reden zijn om haar te selecteren als mol.
- Haar afwimpelende gedrag in de auto als zij wordt geconfronteerd met het Molschap
Mocht Eva aankomende zondag afvallen, zal ik dit bericht bewerken en voorzien van de tekst 'haha, grapje!', om vervolgens mezelf in slaap te huilen.