Maar ze was daar zelf steeds mee bezig, en zorgde ervoor dat de toren nooit afkwam. Zo'n Joeri, die is ook met zichzelf bezig, die luistert dan echt niet naar haar, waarom ook, toren 8 lijkt logischer te vervolmaken? Zo kon er achteraf wel goed mee pochen, van had nou gedaan wat ik zei, want toren 7 was belangrijk!
Ik zit nog niet in een tunnel dus nog in het stadium van allerleitjes te verzamelen, zoals o.a. het gedoe rond toren 7 en 8.
Elisabet en Eva werken afwisselend aan toren 7 en 8. Op een gegeven moment schuift Elisabet door naar toren 7 en werkt Eva aan toren 8. Als Joeri zijn toren 6 afmaakt, ligt toren 7 volledig plat en werkt Elisabet aan toren 5. Eva bouwt verder aan toren 8 tot ze met Liesbet vertrekt met nadruk op belang toren 7. Joeri en Elisabet maken dan samen toren 8 af.
Later horen we Joeri de keuze voor 8 verklaren "8 stond al hoog"....
Trapt Joeri hier in een door slimme Eva uitgezette val?
1. logisch voor achtergebleven kandidaat om verder te bouwen aan reeds bestaande basis
2. Schuldig omdat hij haar advies over 7 negeert
3. Stap 8 was uiteindelijk niet zo onbelangrijk : nootjes, noedels....
4. Eva onverdacht
Een ander allerleitje : reactie van Eva in afl 1 bij de 1/1 met Gilles. ik zie haar bijna "echt?" zeggen. Was dit op de vraag "Wil jij de mol zijn?"
En iets dat misschien enkel in mijn fantasie bestaat :
Bij de briefing van Gilles lijk ik na zijn "het is zover" een zachte "ja" te horen....klinkt vrouwelijk.