Ik twijfel nog over of ze het wel of niet is. Vooral omdat ik haar lichaamstaal soms opvallend vind en vanwege de voorkennis die ze soms lijkt te hebben. Ze wees erop dat de groep moest kijken naar de zwakste schakel in aflevering 2 (al zorgde dat er wel voor dat het juist makkelijker werd om geld te verdienen... maar anderzijds was het ook weer een beetje sneu geweest als die twist niet was ontdekt), ze kiest een geleedpotige in plaats van een zoogdier, ze vindt toevallig die fles die in dat water drijft bij de boot waar de instructies van de opdracht in zitten... en toen zij dat rode scherm kreeg leek ze eigenlijk helemaal niet zo in shock te zijn.
Misschien blijkt ze het uiteindelijk toch te zijn, maar ik vraag me af wat dan haar molactie was op de boot? Ik zie haar gewoon niets verdachts doen daar en de mol heeft volgens het moldagboek daar wel gemold. Ook vond ik het rode vlot gewoon niet de beste molpositie. Er viel daar niet veel te saboteren aangezien je toch zo vaak als je wilde een cijfercode in mocht vullen. Eva is wel uiteindelijk degene die op de vis drukt, waardoor dat nummer begint af te spelen. Dat kan een teken zijn dat ze voorkennis heeft.. dit moest wel gebeuren om de opdracht te laten slagen immers.. maar dan heeft ze daarmee uiteindelijk wederom vooral bijgedragen aan het laten slagen van de opdracht?
Ook bij de visopdracht was zij degene die die opdracht uiteindelijk liet slagen, maar ze deed verder wel een vis meteen in bak 1 in plaats van in de twijfelbak (en de vissen moesten in de bak blijven waar ze in werden gelegd m.u.v. de twijfelbak) en ze zei dat een vis witte stippen had, terwijl Axel erop hamerde dat de vis blauwe stippen had (wie gelijk had, weet ik eigenlijk niet, maar opvallend is het wel).
Dus, ik denk dat ze het nog best kan zijn, omdat ik haar inderdaad ook soms overgeacteerd over vind komen, ze hier en daar wel verdachte dingen heeft gedaan en ze mogelijk soms voor productieassistent speelt... Maar als ze het is, komt ze als mol niet goed uit de verf vind ik. Ze doet me in ieder geval wel een beetje aan Merel denken vanwege haar kromme gedrag af en toe.
Maar ja, ik denk dat we misschien ook niet al te veel moeten verwachten van een mol die in aflevering 1 pas is gekozen. Ik denk dat zo'n situatie ertoe kan leiden dat de mol gewoon niet zo heel goed is aangezien de mol veel zal moeten improviseren wegens een gebrek aan voorkennis en voorbereiding (ondanks de briefings van Gilles soms). Dat lijkt me erg lastig en dit kan Eva parten spelen.
Al met al denk ik dat de mol Eva of Axel is op het moment.
Het cijfer wat ze moesten invullen bij de som was 28, de leeftijd van de mol?
Oh wow, dit was me nog niet opgevallen! Nu sta ik aan het begin van de tunnel... ik switch van hoofdverdachte van Axel naar Eva.