Ik vind het nogal een mengelmoes van verdachte en onverdachte dingen bij Ingrid. In de vorige aflevering was ze de held omdat ze tegen alle verwachtingen in zo goed liep. Maar deze aflevering doet ze toch heel opvallende uitspraken en acties. Meer verdacht dan onverdacht bij mij.
- Ingrid zoekt (net als Eva en Martijn) meteen een partner uit. Zij lijkt eerste keus te hebben. Zij en Axel hebben mogelijk ook gedacht als 1e de roeister in te zetten. Dat gebeurt als Martijn en Elisabeth komen opstomen met Martijn aan de riemen. Dat Eva en Kaat haar al eerder hebben ingezet, zien ze pas later.
- Ingrid oppert al dadelijk het plan om de pinda's over te slaan. Omdat de anderen dat misschien ook wel niet doen. "Ge moet dat niet doen, hè". Ze wil wel geld, maar ook een bed. Ook de keuze voor de 500 is gunstig: "Als ze doorgaan en ze gaan toch niet, dan zien wij het". Alleen was dat niet hun eigen keuze, maar die van Kaat en Eva die al voor de 1.000 gingen. Dus kan geen bewuste actie van Ingrid zijn geweest.
- Axel denkt dat Martijn en Elisabeth de 1.500 over zullen slaan. Ingrid denkt van niet. Ze weet zeker dat Martijn het gaat doen. Beetje vreemd als ze de Mol is, want eerder zat ze zo te hameren op de mogelijkheid dat anderen de kokers zouden overslaan.
- Ingrid even later: 'Als we voor de noten gaan, hebben we geen bed. En als we nog de pech hebben dat Eva en Kaat ons inhalen, dan hebben we niks'. Kijkt naar Axel voor een reactie. 'Ik ga niet voor 100 euro een koker vullen een bed verspelen'. Is dit voorkennis? Ze konden op de bordjes alleen maar zien wat het maximale bedrag was. Axels reactie zien we niet.
- Uiteindelijk zijn ze het er over eens dat ze een beetje gaan pellen. Elisabeth zegt dan: 'Waarom pellen ze nog? Ze kunnen straks op de grond belanden'. Dit geeft Axel en Ingrid in de montage iets extra kandidaats mee.
- Ingrid op de uitkijk: Ik wil en ik zal een bed hebben. Maar Elisabeth en Martijn zijn allang voorbij. Dat bed krijgt ze niet.
- Bij aankomst is ze pissig. 'Maar gij hebt wel geen noten bij, dat versta ik niet'. 'Maar misschien was dit een leugen, en krijg ik toch het bed'. Gilles zegt: iedereen was binnen de tijd. Eva klapt meteen goedkeurend, spontaan zo te zien. Martijn steekt 2 duimen omhoog. Ingrid zegt: 'Wat?' En het lachje komt pas een shot later. Ik vind deze montage wat verdacht. Alsof we haar toch even moeten zien lachen.
Dan in de kamer.
- 'Oké, dan gaan we voor het groot'. Heeft ze Axel daarvoor nog proberen te overtuigen van een klein dier? Ze blijft ondanks haar angsten kalm als het varken eenmaal binnen is. Ze had hier ook de paniekkaart kunnen uitspelen, maar dat doet ze niet.
- Op 49'10 zien we Ingrid op haar knieën zitten. Ze frunnikt wat aan het kussen, en gaat weer liggen. Heeft ze het varken vlak daarvoor zelf wakker gemaakt? (Nee denk ik toch, het touw ligt er nog hetzelfde bij en het was wel erg risicovol geweest om naar het beest toe te lopen. Maar ik kon de gedachte aan een leuke mol-actie even niet onderdrukken.
)
Ze wordt voor de test dan weer het vaakst genoemd (2x), door Kaat en door Axel. Anderen worden maar 1x genoemd.
Dus ja, ga er maar aan staan. Bij mij stijgt Ingrid naar plaats 2.