Joeri was bij de verfbomopdracht zeker verdacht, en gaf inderdaad het laatste zetje bij het indrukken van de knop. Dat van die balk snap ik dan eerlijk gezegd ook niet, maar als daar een goede verklaring voor komt, ben ik heel benieuwd!
Dat Joeri bij de avatars mogelijk als eerste uitvindt dat er iets in de ballon zit, zou nog wel eens een staartje kunnen krijgen. Theoreticus heeft het schilderij van Banksy dat in het echt op de veiling door de shredder is gegaan, geplaatst in het verborgen hints topic. "Girl with balloon". Een zelfde rode ballon als Evelien in haar hand houdt, met het nummer van de (mogelijk) 5e mannelijke mol. Ook vind ik het gek dat Joeri zegt: "We gaan ze allemaal laten dansen met de V". Wil hij zo subtiel mensen laten denken dat de Mol een vrouw is? Omdat hij zijn hoofdverdachte een man is, of omdat hij zelf de Mol is?
En de kleding van Joeri bij de steen-opdracht (met ballonnetjes) heeft exact dezelfde kleuren (zwart en terracotta rood, zou ik zeggen) als een ander schilderij van Banksy! Ook te zien in het verborgen hints topic.
Genoeg stof tot nadenken. Wow, mooi seizoen toch, dit!