En Kaat doet deze aflevering gewoon wat ze in de voorbije afleveringen ook deed. Sleutelposities innemen.
Opdracht 1: De verfbom: Kaat kijkt eerst de kat uit de boom en ziet dat de meesten Eva niet terug willen en begint dan de discussie op gang te brengen (want dat wil een mol toch, onenigheid). Bas gaat hierin mee en zo raken de gemoederen wat verhit. Kaat heeft ook de GSM in handen en stuurt zo ook de discussie nadat de groep te weten komt wie de afvaller is. Kaat begint met vragen: gaan we nu iets proberen of niet? Kaat begint met zeggen of ze M of V heeft gestemd vooraleer er een discussie kan ontstaan of ze dat wel willen delen. Bij de 2de poging is het wederom Kaat die vraagt: proberen we een 2de code en dan ook meteen instemt.
Opdracht 2: Stille party: Hier zou je verwachten dat de mol bij de andere opdracht zit, maar die opdracht gaat tegen alle verwachtingen in helemaal niet zo slecht. Kaat had waarschijnlijk gehoopt dat die opdracht toch niet ging lukken en zo kon ze even lekker achterover leunen terwijl anderen zichzelf verdacht maken. In deze opdracht was weinig te saboteren. De enige positie die je hier kon innemen was achter de DJ-tafel bij deelopdracht 1 en daar stond ze dan ook. Ze stond ook nog eens achter het scherm. Dat ze het antwoord even vermeld maar er totaal niet op doorgaat, vind ik een leuk momentje om achteraf nogmaals te tonen.
Opdracht 3: Escape room: Kaat toont zich als een snelle zwemster en dat gebruikt ze ook om naar het verste eilandje te gaan. De rekensom! Hier verliest ze samen met Eva erg veel tijd en het is ook Eva die op het idee komt om op de vis te drukken. Dan denkt Kaat het antwoord te weten: 7! Ze blijft ook lange tijd hameren op die 7 en denkt er geen moment aan om terug te keren naar de boot. Eva wil dit uiteindelijk wel. Uiteindelijk wordt het juiste antwoord gevonden nadat controlehond Axel meegaat. Nu moet je wel juist rekenen, anders val je door de mand als mol. Poging tijdrekken net mislukt. Dan maar een 2de poging ondernemen door de hoogste trede niet vast te maken door in het water te vallen. Mooie en verdienstelijke poging, maar helaas is Joeri net sterk genoeg om op het schip te geraken. Molactie mislukt, maar ik waardeer de subtiele sabotagepogingen. In deze opdracht was het van belang om niet te opvallend te mollen, want dan heb je meteen alle verdenkingen op je en dat doet ze wel slim, maar soms is de fanatieke groep een doorn in het oog. Niets aan te doen.
Kaat gaat dus gewoon door op haar elan en manoeuvreert zich telkens opnieuw in sleutelposities. Mijn wensmol was het al, maar na 3 afleveringen met een mol, ben ik er van overtuigd dat de ideale mol ook gewoon de mol is dit seizoen!