Nog een paar dingen die me bij het terugkijken opvielen:
- Martijn zoekt zelf (net als Eva en Ingrid) zijn partner uit.
- We weten dat ze ver achter lagen, maar hoe en wanneer Elisabeth hem eindelijk overtuigt de roeister in te schakelen zien we niet. (Ze leken het niet met elkaar eens, spannender dan bij de andere duo's, dus waarom uit de montage gelaten?).
- Hij laat (met Elisabeth) zijn frustratie duidelijk merken aan de anderen, tijdens het passeren. Axel: ‘ze gaan die 1.500 niet doen’. Dat had hem en Ingrid kunnen doen besluiten ook door te varen. Ingrid denkt dat Martijn hem wel vult, maar Martijn past er voor.
- Zien we hier nu een kandidaat die zijn inschattingsfout uit alle macht wil herstellen, of een geslepen Mol. Martijn komt op mij eerst over als echt boos/gefrustreerd, maar op een gegeven moment krijg ik toch het gevoel dat het een klein beetje over the top is. Zelfs de roeister moet er aan geloven.
Kandidaats aan hem vond ik:
- Aan de finish lijkt hij blij met de mededeling van Gilles dat alle duo’s binnen de tijd zijn geëindigd. Alsof hij toch een beetje in zak en as zat met de al verwachte verwijten dat ze niet gepeld hadden.
- Martijn doet niet veel bij de gong, maar corrigeert Axel wel meteen als hij voor de laatste ronde wil verdubbelen (400 i.p.v 2x200 cashen), omdat dat hen geld kan kosten.
Al met al stijgt Martijn op mijn lijstje, omdat ik het een fraaie strategie zou vinden bij het roeien. Maar of hij die ook echt als Mol uitvoerde, en dan ook nog eens zo ontzettend knap geacteerd?