Wow, ik zit er helemaal in. Hoe je in 1 aflevering zoveel verschillende gedachten kunt laten opwellen bij de kijkers. Eerst van te voren bekend maken dat er geen mol is, maar dan wel gewoon starten met een opdracht. Dan denk je toch, maar hoe gaan ze hier nu een mol kiezen?
Daarna krijg je in de opdracht steeds meer lagen om uiteindelijk van een simpele sprong zoveel meer te maken! Dan komt er nog eens bij dat alle kandidaten vooraf geoefend hebben op dat jongleren. Een simpele, maar weer geniale plottwist. Je weet als kijker ook dat je eigenlijk niet echt naar gedrag moet kijken omdat er toch geen mol is, maar langs de andere kant denk je wel: de makers moeten wss met deze opdracht een mol kiezen, dus moeten we wel goed opletten. Verwarrend allemaal!
En dan moet het beste eigenlijk nog komen. Wat een setting om je mol te kiezen. Een puur psychologisch spelletje (wat ik de voorbije maanden helaas enkel gezien heb bij de wachtkamer). Ook geniaal om 3 mensen uit te kiezen, zo heb je wel wat controle, maar beslist de mol eigenlijk zelf of hij in aanmerking komt. Er is al zoveel informatie gegeven, maar eigenlijk weet je nog zo weinig omdat we geen enkele molopdracht gezien hebben. Ongelofelijk hoe je het voor elkaar krijgt om toch al zo'n mindfuck te krijgen.
Dat waren mijn bevindingen, hopelijk zijn er velen zo enthousaist