Wat betreft de mogelijke '
lashelm hint' die ik ergens hierboven postte (in combinatie met een 'regenpijp'): in de laatste opdracht van afl. 5 deden de helmen van de schutters me ook veel aan een lashelm denken.
En het schieten met pijl en boog op 3 ronde vruchten dan weer aan 'headhunten', dus heel veel verder ben ik niet.
EDIT: Op de pagina van vier.be/de-mol staat momenteel iemand onder een hoofddeksel. Ik weet niet of die er allang staat? Het logo daarachter lijkt wel weer op zo'n helm. Nog even kort samengevat: door een
lashelm zie je alles donker (: veel nummers in de playlist verwijzen naar de nacht), behalve het kleine helderwitte rondje dat je ziet als je aan het lassen bent (misschien vandaar de naam van de boot in afl. 4: "Moon Light", een volle maan aan een verder donkere hemel).
Ook heeft Gilles het in het begin gehad over het witte konijn. De verf in de verfbom was wit (zegt misschien niets, maar ze hadden ook een andere kleur of substantie dan yoghurt kunnen kiezen).
Nog een paar mogelijke links tussen Joeri en "helder wit":
- Zijn witte bandana bij de survival tocht.
- Zijn witte band bij de paintball opdracht.
- En Joeri's molboekje is ook al wit.
Het apparaat waarmee je last en dat een vonkenregen veroorzaakt, zou je een regenpijp kunnen noemen. Verder hebben we dieren met stipjes gezien (eventueel te linken aan een vonkenregen): het konijn bij de verfbomopdracht (wit met bruine stipjes) en een vis bij de vissen-opdracht (witte stipjes, of blauwe stipjes, daar wil ik vanaf zijn
).
Ik weet niet of we hier nu te maken hebben met een serieuze hint, of iets wat ik zelf maar wat bij elkaar fantaseer, of een dwaalspoortje in de montage om Joeri toch nog een beetje verdacht te krijgen richting de finale.
.