Joeri. Ik heb hem nog nergens iets zien doen waar door zijn toedoen geld niet wordt verdiend of wordt verloren. Hij bouwt prima torens en verknoeit niks opzichtig bij de Cha ca. is heel goed bezig bij de slient disco, vovinam. Maar vooral bij de escape boot. Het had zo simpel gekund, ach de sporten zijn gezonken hoe spijtig, Oops val ik toch net van de touwladder etc etc. Top kandidaat maar voor mij zeker geen mol.
Bas. Vindt de oplossing bij de steen, is goed bezig bij vovinam. Maar vooral met de vrijstelling in de jungle. Gewoon wat langer treuzelen, huisje verder aangeven dat je moet zijn, maar door in de jeep te geraken 4000 verdiend. Goede analytische kandidaat maar voor mij zeker geen mol
Axel. De eerste paar opdrachten wat teruggetrokken, liet wel een beeld zien van dat zijn fysieke verschijning niet direct met sterk zijn gekoppeld moest worden. Iets wat doorwerkt tot minder verwachting , lagere inschatting. Iets wat doorwerkt tot aan de survivalopdracht toe. Al paar keer proeven geweest die hij door zijn beroep beter zou moeten kunnen doen. Nog maar weinig invloed bij geslaagde proeven. Paar kleine molacties hier en daar, maar vooral de escape boot en de verdubbeling bij vovinam brengt hem als verdachte naar voren. Ook t snurken met t varken is vreemd. Wilde hem wegstrepen bij catch the flight, maar zolang je als groep maar niet naar level 3 mag, win je nooit geld. Verder past deze opdracht weer prima bij zijn beroep.
Elisabet. Waarschijnlijk door mij veel te vroeg weggestreept op basis van het slape; met de slang. Heeft echt al behoorlijk wat rare acties, in de zin van vertragen, kiezen voor eigen belang. Ik denk dat het vragen om bezoek een opgezet plan was, een inwerken op t emotionele besef bij de kandidaten dat ze haar t bezoek gunden. En ze wist zeker dat als Michael op de vlieger zat er geen geld mee kwam. Acties op de escapeboot, bij de silentdisco en de cha ca. alleen vaak overruled door groep.
Kaat, de flapuit, spring in t veld. Maar al paar keer tegenstrijdig aan zichzelf en juist wel zo wanneer t de groep iets kost ( Eva bevrijden) of niks oplevert ( jungle paintball).
Verder is t opvallend hoe vaak zij op keyposities staat. Soms zelfs letterlijk zoals bij de escape boot. Acties reanimatie , als je als kandidaat dat denkt, vul je t toch ook in. Brommers kieken, wel de 2e vaas zien, ook dat er x staat maar niet wat er staat.
Drie kandidaten nog , waarbij t echt dagelijks wisselt. Mooi