Molduel tussen de huidige hoofdverdachten van dit forum:
Eva versus
Kaat.
Eva: "Ik denk dat veel mensen mij onderschatten in het begin. Omdat ik soms wel eens stoten uithaal en dat dan goed verbloem wat ik eigenlijk allemaal doe. Maar dat ik uiteindelijk wel veel berekender ben dan dat ik overkom." Kaat: "Ik zou een goede Mol zijn omdat ik denk dat ik mensen echt kan meetrekken in een verhaal. En ik kan ook wel liegen, al zijn het om kleine dingen."
Eva: "[Ik zou geen goede Mol zijn] omdat ik er heel zenuwachtig over zou zijn. Omdat ik dat dan heel goed wil doen. En je krijgt weinig feedback. Dat is een heel eenzame rol." Kaat: "Ik zou geen goede Mol zijn omdat ik best een flapuit ben. En ik zeg niet dat ik schrik heb om mij per se te verspreken, maar misschien om handelingen te doen die bijvoorbeeld te hard opvallen omdat ik het dan zo goed wil doen om het te verpesten." (Bron: filmpjes op vier.be/demol)
1.1 Er is nog geen Mol gekozen
Eva zegt dat Liesbeth haar moet duwen als ze niet durft te springen. Liesbeth moet springen en twijfelt. Eva: "Lies, niet meer twijfelen. Go." Liesbeth springt. Eva wordt niet gekozen om te jongleren.
Kaat motiveert Ingrid en de rest van de groep om te springen. Ze hoopt dat zij mag springen ("ik beloof denk ik echt dat ik spring") maar het wordt Ingrid die ondanks Kaats aanmoedigingen weigert. Kaat jongleert helemaal tot 500 euro. ("Ik kan dat wel een beetje, maar...")
1.2 De Mol wordt gekozen
Gilles: "Eva, in het dagelijks leven ben jij advocate."
Eva: "Ja."
Gilles: "Dat kan handig zijn als Mol hè?"
Eva: "Zeker, ja."
Gilles: "Helemaal op je gemak zit je niet hè?"
Eva: "Nee, ik ben wel een beetje zenuwachtig. Iedereen denk ik wel een beetje hier."
Gilles: "Kan jij goed liegen?"
Eva: "Ja. De waarheid verdraaien of niet alles zeggen dat is misschien ook liegen hè."
Gilles: "Kaat, heb jij redenen om zenuwachtig te zijn nu?"
Kaat: "Momenteel heb ik geen redenen om zenuwachtig te zijn."
Gilles: "Dus je zit hier 100% op je gemak?"
Kaat: "Dat niet, maar ik heb geen reden om zenuwen te hebben."
Gilles: "Zou jij met je jeugdige enthousiasme de groep op een dwaalspoor kunnen brengen?"
Kaat: "Ik zou dat zeker kunnen proberen. Of dat zou lukken dat weet ik niet."
Gilles: "Zou je dan een goede Mol zijn?"
Kaat: "Ik heb gezegd dat ik mijn best ging doen als ik de Mol zou mogen zijn en dat zal ik dan ook zeker doen."
In de auto zegt Bruno dat hij denkt dat Eva de Mol is. Eva: "Dat denk ik niet dat jij dat denkt, als je dat nu zo zegt." Bas gaat erop door en Eva grapt dat Bas echt een inspecteur is. Bas: "Ik denk niks." Eva grapt dat ze Bas voortaan gaan mijden.
Joeri: "Ik vrees dat we met een verschrikkelijk goede Mol gaan zitten." Kaat lacht een stil en geniepig lachje.