Maar aan de andere kant; dit is niet de Nederlandse mol, waar de mol door de montage afzijdig (en daardoor opzichtig) wordt getoond. Bij de Vlamingen zijn voorgaande mollen ook geregeld gewoon met hun molacties getoond, of werd er op ze ingezoemd als de term 'mol' viel. Net als álle andere kandidaten
Ja maar wanneer ik zeg dat ze verdacht wordt neergezet door de montage doel ik niet op dat verdachte acties van haar getoond worden of op dat verdenkingen over haar gedrag worden uitgesproken.
Ik doel op de 4 keer in aflevering 1 al wanneer de voice over praat over 'de mol' en slechts Kaat op die momenten nadrukkelijk in beeld komt, terwijl dit bij de andere kandidaten niet wordt gedaan.
Ook doel ik op Kaat vol in beeld laten zeggen dat ze vol voor Eva gaat bij de test vlak voordat Eva afvalt. Een mol zou dit niet zeggen en als een mol dit al zou zeggen zou dit niet getoond worden in de uitzending want daardoor wordt Kaat juist verdacht.. want hoe zit zij dan nog in het spel als Eva dan niet de mol is? Dit doet me denken aan hoe de montage het deed lijken alsof Sarah op afvaller Sinan zat vlak voor de finale in WIDM 2019... de mol wordt nooit verdacht gemaakt aan de hand van testbiechten want daarbij kun je volledig scripten wat de mol zegt en dat kun je dus op zo'n manier doen dat de mol niet opvalt. Het lijkt mij dat dit een universeel geldende regel is voor molprogramma's
.
Eva werd hier en daar ook verdacht neergezet op een soortgelijke manier en die was ook niet de mol.