In Cafe de mol gaf Joeri aan dat hij niet wist wie de kaart had verloren. Dat hij niet in het verborgene de kaart op borg maar open en bloot. Hij vond dat wel goed getest van hemzelf om die kaart een tijdje bij zich te houden. Ook geen woord van Joeri over het feit dat Elisabet aangaf de kaart kwijt te zijn.
Newbie2 en ik hebben er hele bomen over opgezet en dan komt nuchtere Joeri dit vertellen.
Of hij vertelt niet alles of hij heeft veel te weinig gedaan met die kennis.
Daar zat ik ook met belangstelling naar te luisteren. Hij had die kaart nonchalant in zijn zak had gestoken terwijl iedereen van het uitzicht stond te genieten. Dat had ik wel gezien. Maar hij moet toch gehoord hebben dat Elisabet zei "Gene zever, ik ben die kaart kwijt". Of was dat het moment dat hij even van het uitzicht stond te genieten?
En waarom vraagt hij later de anderen nog om op de kaart te kijken, terwijl die in zijn zak zit? Hoe verstrooid kun je zijn! Het leek mij dat Joeri op TV niet wilde toegeven dat hij toch een klein beetje aan het nepmollen was hier. Als dat zo is, was het ook de enige keer, maar misschien schaamde hij zich er toch voor.
Hoe dan ook, case closed, dit was dus inderdaad geen mol-actie. M.i. ook niet van Elisabet:
a) Ze dropt (of verliest) die kaart vlak voor zijn voeten.
b) Als ze hem minder opvallend heeft weggegooid, en dit een retake is met Joeri: waarom doen ze die retake dan juist als Elisabet langs loopt. Om de Mol verdacht te maken, terwijl die de kaart even daarvoor een stuk handiger had weggespeeld?