Ik kan me het etentje van Kim en Arjen niet eens meer herinneren. Ja, wel dat het plaatsvond, maar niet hoe het er nou precies aan toe ging. De opdracht in Soweto en de priester in de kerk was fantastisch en toch echt wel een mooie seizoensopener (heel die aflevering was natuurlijk fantastisch met uitzondering van het einde
) maar wel jammer van die hint. Ik weet nog dat ik vrij lang in de ontkenningsfase heb gezeten en zei "nee, Kees is het niet" omdat ik niet wou toegeven aan die hint en gewoon het spel "wie is de mol" wilde spelen. Maar toch maar Soweto dus.
Jan zijn actie was subliem en de executie is, tja, het is een executie en de vorm van een executie is geen onderdeel van het spel wat mij betreft - dat is puur show. De actie van Jan was tenminste echt onderdeel van het
spel. Dus graag meer daarvan.
Etherdiscipline is leuk, maar ik vind het wel een beetje sleets worden. Mooi dat iemand een jarenlange molloten-ergernis een naam heeft gegeven, maar het wordt wat vaak aangehaald naar mijn smaak. Maar goed, misschien kan ik het gewoon als autist niet zo hebben als bepaald autistiform gedrag wordt belachen erwijl het superserieus bedoeld was. Waarom "dan doen ze het maar zonder mol" na 16 jaar nog altijd wordt geciteerd, geen idee, maar ik weet ook al lang niet meer in wat voor context dat was en hoe dat effect heeft gehad op de seizoenen daarna. Maar het is niet voor niets dat we het daar
16 seizoenen later nog steeds over hebben.