Ahhh, wat een moeilijke weer!
George bezorgt Dick een zwemtrauma bij het waterskieën (S3): briljant fragment, vooral achteraf als blijkt dat George in Nederland heeft getraind op het waterskiën
'Ik heb je Sjekkel' - Peggy steelt joker van Milouska (S6): ik herinner me nog goed de grimmige sfeer tussen de deelnemers en Milouska (nog niet wetende dat zij de mol was). Voor zover ik weet is Milouska de enige die deze molstrategie heeft toegepast én die daarmee het pispaaltje van de groep was. Dat deelnemers van de mol gingen stelen is volgens mij verder nog niet voorgekomen.
Theatervoorstelling op het plein in El Salvador (S11): echt een favoriet moment, zelden heb ik met zoveel plezier naar de televisie gekeken. Fantastisch hoe deze groep dat heeft opgepakt, ook al Jans fans waren briljant! Ook een geweldige opdracht, geweldig door zijn eenvoud.
De pot gaat leeg in het Hófdihuis (S12): ik heb altijd een hekel aan dit soort pot-leegtrekmomenten, omdat het de kandidaten nooit lukt om de pot te behouden. Het legitimeert de mol om voor dit moment rustig aan te doen, omdat de pot daarna toch wel leeg gaat. Dat Annemarie de onderhandelingen heeft mogen afluisteren was voor mij een van de dieptepunten in de geschiedenis van WIDM. Dan hebben de deelnemers helemaal geen kans! Bij eerdere seizoenen moest de mol dit soort dingen op eigen kracht doen, denk aan de opdracht waarbij mol Elise moest uitvinden wie er loog en daarmee een vrijstelling kon verdienen. Als Annemarie op eigen kracht het spel had gespeeld had ik er nog bewondering voor kunnen opbrengen, zo niet. Dit is voor mij geen hoogtepunt maar een absoluut dieptepunt van WIDM!
Opdracht in Soweto met toespraak priester (S13): heel mooi fragment. Ik heb echt genoten van de sfeer en de kennismaking met de Zuid-Afrikaanse cultuur! Alleen jammer van de Case is the mole-hint!
Je vliegt naar Las Vegas en Optreden als Elvis - Rechtbank (S17): wauw, als je het over onverwachte wendingen hebt! Dat ze Jeroen daadwerkelijk als Elvis hebben laten optreden en Roos naar Las Vegas hebben gevlogen, briljant! Ook de opdracht in de rechtbank was geweldig, mede door Diederiks fantastische bever-verhaal.
Ik kies voor seizoen 6, 11 en 17, met seizoen 13 als goede vierde!