Kan je misschien stoppen met invullen dat mensen wensdenken die Nathan verdenken? Dank. [...] Dus ik snap niet zo goed wat je met deze post wil
Wat ik wil is aangeven dat Nathan wat mij betreft echt niet de mol is.
Daarnaast is het zo dat heel veel dingen 2 kanten op te redeneren zijn, en ik denk mensen zo in elkaar zitten dat ze liever bevestiging zoeken van hun eigen gedachten, dan ontkrachting (dit is de
confirmation bias). (Dat zie je ook aan kandidaten die "hun mol" gaan zoeken op de waaiers.) En, dus, dat iemand die denkt dat Nathan de mol is, zijn acties verdacht vinden. (Op dezelfde manier vind ik deze actie buitengewoon kandidaats.)
En aangezien Nathan met enorme voorsprong bovenaan staat in "wie is je favoriete kandidaat" denk ik dat er inderdaad mensen zijn die Nathan als mol zien omdat ze - bewust of onbewust - bevestiging zoeken van hun
wensgedachte dat hij het is, omdat dat zo fantastisch zou zijn.
Ik zeg niet dat wensdenken
verkeerd is. Ik zeg zelfs niet dat het
bewust gebeurt. Ik denk alleen wel dat het
gebeurt, en ik benoem dat. En ik zeg er ook altijd bij dat
ik denk dat iets zo is. Niet dat het
zo is.
Ik denk dat er wordt wensgedacht, en ik vind het helemaal prima.
Edit: ik bedoel het dus op geen enkele manier negatief.
Waarom schrijven ze Nathan af als mol omdat hij 250 pakt? Hij is penningmeester. Hij moffelt zo die 250 weg als hij wil.
Als
later blijkt dat er geld ontbreekt, dan kunnen we dat als argument voor zijn molschap opvoeren.
Op dit moment, zou ik zeggen, is daar echter nog geen aanleiding voor.
Het doel van de mol is
1. geld vermijden
2. onverdacht blijven
Hier die 250 pakken is (objectief) strijdig met doel 1, en (naar mijn mening) ineffectief voor doel 2.