Kan iemand me uitleggen waarom Nathan als mol in godsnaam bij de waaieropdracht voor het geld kiest? Dit lijkt me het meest onnodige om te doen als mol. Een 'niet-verdacht-zijnargument' vervalt met 500 euro eigenlijk wel een beetje, al helemaal aangezien alle andere kandidaten wel gewoon gaan kijken. Tevens is er dan voor de makers geen spectaculaire manier om bekend te maken waar wel de waaier met de mol zijn/haar naam was. Ik kan me geen aflevering 10 voorstellen zonder een mol met de juiste waaier in zijn/haar hand. Zo onmols dat ik hem wel af moet schrijven.
Het was 250 euro. Hij heeft de verdenking (die erg sterk was) van Mil hiermee afgeschud, die ziet hem daarna als mol niet eens meer staan. En we zien helemaal niet of Nathan werkelijk rechts afslaat, er is wat dat aangaat nog van alles te bedenken. Tot Nathan die rechtsaf slaat om zijn naam op een waaier te gaan staan schrijven. Opvallend is ook dat hij in zijn biecht een geheel andere reden geeft dan in de groep en daarna de sleutelposities zo naar zich toe gesmeten krijgt.
Verder is andersom toch zo mogelijk nog absurder, een kandidaat die een kans hoe klein ook afslaat per ongeluk toch de goede waaier te zien? Welke kandidaat wil dat voor een onnozele 250 euro nou niet doen om de pot voor de winnaar te spekken?