Amethyst, dankje
Ben voorzichtig nog meer overtuigd. Nathan laat zich bar makkelijk wegsturen met de kabelsnoeren maar lijkt er eigenlijk vooral onzinnige dingen ermee te doen. Hier en daar zien we een stekker die nergens op aangesloten kan worden en hem heel enthousiast zonder snoer een trap op rennen. Hij zegt er iets over in de trend van 'hup we gaan dat fixen' maar wat hij gaat fixen mag Joost weten. Een kabel laat hij volledig in de knoop liggen. Terug bij Leonie lijkt hij een draad los te trekken om daarna te zeggen dat die een beetje los zat. Ze lijken alle drie gewoonweg de knop op het eind niet ingedrukt te hebben om het apparaat aan te zetten. Nathan leidt daarbij het meest de aandacht naar de draden. Waarvan het niet uitmaakt hoe goed die zitten als je dat ding niet aanslingert
Wellicht heeft de redactie daarom de groene ontploffing nog laten zien. Hij deed het wel, hij stond alleen niet aan.
In de taxi wil hij eerst nog niet bellen (liever alvast verdwaald zijn?). Dan maakt hij er een grote lachshow van. Viel mij op dat ze onder een boog door moeten maar de chinees uit Nederland vol overtuiging over een brug begint waardoor ze nooit goed zullen rijden en Nathan vraagt om de vertaling. Hij wil graag snel terug en maakt daar een ding van alsof dat een steengoede actie was. Niets verdiend, joehoe!
Ik moet het nog nakijken maar ik had de indruk dat hij een stuk verkeerd neerlegt in het zwanenpark?
Verder is het juist zijn gedrag wat 'opvalt'. Wat ik noemde op de kamer, een beetje hulpeloos om hulp vragen van Rob. Uitzinnig blij zijn dat ze op tijd met de taxi bij Rik komen maar amper reageren dat Mil dus zij samen de vrachtwagen goed hebben gedaan. En hij houdt zich heel vaak in gesprekken ineens zeer op de vlakte. Bijvoorbeeld bij de wereldbeeld opdracht als iedereen bespreekt wat precies de bedoeling is en wie wat gaat doen, staat hij erbij en vergeet bijna met zijn ogen te knipperen zo weinig reageert hij mee.
Dat hij als sportman geen mol zou willen zijn maar zou willen winnen, dat zie ik niet sterk terug. Zó fanatiek is hij feitelijk helemaal niet. Hij gaat niet voor hoge bedragen, rent niet al te hard, zit in de taxi alsof ze een dagje uit gaan richting de kroeg etc. En kan ook anders zijn. Juist omdat hij altijd als de heilige positivo wordt gezien, vindt hij het misschien schitterend om de rol van schurk aan te nemen. Juist in dit programma waarmee hij niemand echt kwaad doet of iets. En juist omdat niemand dat van hem verwacht.
De meest verdachte actie van Nathan is dus het tegensputteren bij Miljuschka in de truck. Ik snap het wel, maar ik ben het er niet zozeer mee eens. Het zijn wel vreemde opmerkingen van zijn kant, sturend naar het verkeerde vak. Toch doet hij het op een zo obvious "niet-iets-verkeerds-willen-zeggen-maar-wel-hopen-dat-de-ander-het-wel-verkeerd-zegt"-manier... de rest van de aflevering was hij als mol steengoed: enthousiast, vrolijk, mini geldbedragje binnenhalen. En het hier dan zo laten afweten. Als mol had hij dit moment véél beter kunnen aanpakken, daar ben ik van overtuigd. Ik denk niet dat hij de mol is.
Nathan is voor mij dus niet de mol, op dit moment.
Zo obvious vond ik dat niet. Mil sputtert niet maar trekt alles uit de kast, Nathan is degene die een beetje sputtert en nogal benauwd kijkt dat hij niet meer kan doen omdat het dan wel erg opvalt.
De foto opdracht doet hij eigenlijk heel raar. Hij is als teamspeler en sociaal dier ineens vooral solo bezig. Die 50 euro is een bedragje van niets en er blijkt ook al een helft op het bord te hangen. Hij lijkt nergens bij te sturen op navolgen van de regels terwijl hij die aan de kijker zo helder uitlegt.
Maar goed ik geef toe, ik heb ook heel lang gedacht dat Diederik Jekel de mol zou zijn