Heb de indruk dat hier de lat voor de mol nog wel eens hoog word gelegd terwijl we het hier niet over ervaren CIA-agenten hebben
In tegendeel. Mollen geven nadien veelvuldig aan wat ze spannend en eng vonden, nerveus van werden, anders ging dan uitgedacht of waar ze dachten dat iedereen aan hun gezicht kon zien dat zij de mol waren.
Vooralsnog blijf ik toch bij Nathan als mol. Toegegeven, de serviesopdracht en extra beeldmateriaal staat Natan erg in de picture. Daarentegen sluit het prima aan bij hoe Nathan normaal gesproken schijnt te zijn. Als er een beslissing gemaakt moet worden, hakt hij graag snel de knoop door. En hij houdt niet van na-emmeren. Wat me doet denken dat zijn gedrag in de groep (en publiek) heel kandidaats uit te leggen is. Namelijk hij had de argumenten gehoord en besloot voor zekerheid van het bedrag te gaan en de rest is water onder de brug. In de groep die 50-50 verdeeld was, niets bijzonders aan. Als hij de mol is, zal hij toch ook bij zijn eigen karakter in de buurt willen blijven?
Heb ook niet de indruk dat het hem bij mede kandidaten meer of minder verdacht heeft gemaakt. Meer verdacht was dan Buddy die heel uitgebreid beargumenteerd waarom ze niet zouden moeten gokken, nadat hij zelf zegt dat zijn voelsprieten uitstaan want we gaan de mol in actie zien. Of Johan die handig opgooit dat ze hen nooit met een duur servies hadden laten rennen en alles in China nep dus goedkoop is.
Blijf er verder bij omdat ik de indruk heb dat hij dichtbij Leonie blijft voor de afleiding van hem als mol. En hij getergd lijkt te worden door de oplettende Mil die eerder al een stokje voor mogelijke molacties stak en hem eigenlijk enorm in de weg zit.