Ben na deze aflevering vier eigenlijk minder zeker van deze tunnel en ik zat er zo stevig in. Maar toch ..
Nathan lijkt vaker met Leonie samen te willen terwijl hij ook zegt dat Leonie van alles in het honderd laat lopen. Dat is een mooie dekmantel voor een mol.
Gek dat als Leonie en Buddy worden gezien als lenig, dun en goed voor de opdracht hij niets zegt terwijl hij zelf de sportiefste van de groep is. Misschien zit het in mijn hoofd maar hij doet het parcour afwijkend van de anderen. Alsof hij van te voren wist dat hij overal onderdoor kan kruipen met die stok. Hij probeert de aandacht erop te vestigen dat hij het zo goed gedaan heeft terwijl hij alle afspraken 'vergeet' en zal weten dat de kans groot is dat de meer omvangrijke Mil en van nature onhandige Rob dan met de stok van 450 meer om zullen laten klingelen. (Mil doet het echt fantastisch trouwens)
Nathan zegt bij de parkeeropdracht direct te weten welke indeling hij wil. Knap zo snel, hoeft hij daar nu helemaal niet over na te denken? Bovendien heeft hij een rare verdeling. Hij zegt namelijk bij de test Johan te verdenken maar zet Johan zonder meer op een sleutelpositie weg waar volop te mollen is. Waarom zou een kandidaat dat doen? Mil is dan wel logisch, die verdenkt hij ook en zet hij buitenspel in de pendelbus. Of wil hij dat de observerende Mil die hem verdenkt zo min mogelijk van de opdracht mee kan krijgen? Ze zit hem al zo vaak dwars. Rob is gewoon een verplichte keuze omdat hij geen schakel kan/mag rijden.
Bij de bakjes komt hij super makkelijk weg. Natuurlijk kiest Nathan voor de groep, Iedereen weet dat! Hij is de enige die niet schrikt van de test en executie en lijkt het ook geen seconde spannend te vinden of de groepsvrijstelling zal doorgaan.
Bij de test zegt hij dat hij zelfverzekerd doet en dat eigenlijk ook is. Maar hij spreid over vier mollen. En noemt van niemand een mogelijke mollenactie, hij heeft alleen theorieën wie er een goede mol 'zou kunnen zijn' door karaktertrekken of gesprekken. Op zichzelf al vreemd. En waarom dan toch zo relaxed of er voldoende mensen voor de groep gegaan zijn? (Vroeg me overigens af, zou de regie hem ingeseind hebben dat hij wel erg zelfverzekerd over komt, dat het goed is om dat te biechten?)
Nou, ik heb mezelf alweer aardig overtuigd