Oei, vanaf vandaag zit ik volledig op Nathan.
In de intro krijgen we de "MOL?"-letters uit de vorige aflevering te zien met daaropvolgend de foto van Nathan. Mil kwam trouwens net vóór "MOL?". Dit kan ook nog verwijzen naar Nathan, die tijdens het maken van de test Mil als laatste ook nog als mol? meeneemt.
Tijdens de opdracht in het graanveld vond ik Nathan erg verdacht. De fout in het telefoonnummer kwam bij Nathan vandaan. Hij hoort de telefoon, sprint er naar toe, bukt (best wel lang), schuift de telefoon naar achter en pakt hem op. Hij zorgt er voor dat hij of de telefoon dus heeft verschoven tijdens het bukken, of hij kan natuurlijk ook gewoon een klein stapje naar achter hebben gedaan toen Buddy er aankwam, of een combinatie van beide. Ook de onschuldige reactie van Nathan ("ik was alleen maar aan het zoeken"), als de groep na de opdracht verhaal gaat halen bij Buddy en Nathan. Alsof hij er niets mee te maken had terwijl hij er met z'n neus bovenop stond toen er werd gemeten.
Het is hierboven ook al even genoemd maar ik denk dat er zeker iets aan de hand is met de plotselinge handgebaren van Rik zo duidelijk in beeld. Maar dat waren niet de enige handgebaren die mij opvielen. We zien namelijk ook nog een erg duidelijk shot van een Chinese vrouw (met een baby) die met haar handen een V-sign maakt, wat een 2 kan zijn (of een 5 natuurlijk).
Wat hebben we aan de getallen 1 en 5 van Rik en het getal 2 van die mevrouw? Kan iemand mij een groepsfoto laten zien waar Nathan niet op plek 1, 2 of 5 staat? of gewoon vertellen dat er wel eentje is? Ik kan er namelijk geen vinden en begin hierdoor wel erg in de Nathan tunnel te raken. Daarnaast is Nathan's rugnummer op het moment 25. Nathan begon in het tweede vak tijdens de tweede opdracht. Hij eindigde in het vijfde vak. Nathan was degene die uit vak vijf had moeten stappen.
Nathan heeft als Mol in deze opdracht weer een prachtige positie. Bij de laatste opdracht lijkt het mij ook overduidelijk dat die envelop niet op ooghoogte hangt voor Buddy.
Bij de executie lijkt Nathan oprecht opgelucht en blij voor Mil. Mil benadrukt ook meerdere malen deze aflevering dat zij en Nathan goede vrienden zijn geworden. Ik denk dat Nathan dit ook zo ervaart en daarom hoopt dat Mil er nog even in blijft, helemaal nu ze hem wat minder verdenkt. Daarna als die zijn eigen scherm te zien is het weer wat minder oprecht en meer gespeeld naar mijn idee. Hij weet dat hij doorgaat, even zijn masker opzetten.
Zijn er meer die hier iets over opviel of is dit te vergezocht en zit ik er te diep in?